Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Ekologiczne aspekty rozcieńczania spalin silnikowych

Przedstawiono zasadę i przykładowe efekty działania beznapędowego urządzenia do rozcieńczania gazów wylotowych silników spalinowych oraz wyniki modelowania rozkładu stężeń cząstek stałych w otoczeniu wylotu silnika z układem rozcieńczającym i bez takiego układu.

Stan i perspektywy rozwoju transportu w polsce

Transport może być definiowany na wiele sposobów. Najczęściej jest określany jako zespół czynności polegających na przemieszczaniu dóbr materialnych w przestrzeni przy użyciu odpowiednich środków transportu. Od sprawnego funkcjonowania transportu, jako elementu logistyki, uzależniona jest w dużej mierze sytuacja całej gospodarki. Z drugiej strony czynnikami wpływającymi na rozwój rynku transportowego są wzrost gospodarczy i rosnąca wymiana handlowa.

System transportu pasażerskiego w subregionie koszalińskim

O stopniu rozwoju oraz zaspokojenia potrzeb mieszkańców i użytkowników danego regionu, a co za tym idzie o poziomie jego konkurencyjności w stosunku do, rozpatrywanego zarówno w skali mikro-, jak i makroekonomicznej, otoczenia decyduje zdolność do efektywnego wykorzystania posiadanego przez dany obszar potencjału społecznego, ekonomicznego, funkcjonalnego oraz przestrzennego. Procesy integracyjne zachodzące na szczeblu zarówno regionalnym, krajowym, jak i międzynarodowym (czy wręcz globalnym) determinują nie tylko efektywne wykorzystanie wiedzy i nauki, osiągnięć technologicznych, metod i narzędzi finansowania oraz zarządzania, ale także dla zespolenia podejmowanych działań opracowanie i wdrożenie odpowiedniego systemu transportowego.

Zrównoważony rozwój w transporcie - metody wnioskowania logicznego w modelowaniu

Badania dotyczące transportu prowadzone są w zasadzie z wykorzystaniem metod ilościowych. Uwzględnienie problematyki zrównoważonego rozwoju transportu, a tym samym uwzględnienie w badaniach zagadnień dotyczących nauk społecznych oraz ochrony środowiska, powoduje, że koniecznym jest zastosowanie również metod jakościowych. Modelowanie procesów transportowych w kontekście zrównoważonego rozwoju jest procesem złożonym, warunkowanym interdyscyplinarnością problematyki oraz ciągłymi zmianami w technologiach informacyjnych. W artykule przestawiono istotę metody „case study research” (jakościowe studium przypadku), jako metody jakościowego podejścia do badań problemów transportu z uwzględnieniem problematyki zrównoważonego rozwoju. Omówiono również wykorzystanie modeli jakościowych w procesie wnioskowania logicznego.

Analiza infrastruktury drogowej w kontekście organizacji dostaw zaopatrzenia do kluczowych miejscowości turystycznych województwa zachodniopomorskiego

Celem opracowania jest dokonanie analizy infrastruktury drogowej wybranych miejscowości turystycznych województwa zachodniopomorskiego w kontekście realizacji dostaw zaopatrzenia z uwzględnieniem wzrastającego zapotrzebowania na nie w sezonie letnim. Przedstawiono układ połączeń drogowych regionu i badanych miejscowości, a także główne problemy wynikające z braku odpowiednio rozwiniętej infrastruktury drogowej oraz specyfiki samych miejscowości.

Koncepcja korytarzy transportowych dla transportu ładunków ponadnormatywnych w regionie południowego bałtyku

W referacie przedstawiona zostanie koncepcja korytarzy transportowych dla ładunków ponadnormatywnych (ŁPN) w Regionie Południowego Bałtyku, która została wypracowana w ramach międzynarodowego programu „Oversize Baltic”. W artykule przedstawiona została metodologia wyznaczania korytarzy tego typu, a także ich planowany przebieg dla obszaru Polski.

Dworce jako element wizerunku kolei

W artykule przedstawiona została rola dworców kolejowych w kształtowaniu jakości odbywanych podróży publicznym transportem pasażerskim, co jednocześnie ma wpływ na wizerunek kolei. Omówiony został również zakres obsługi podróżnych w tych punktach komunikacyjnych oraz ich lokalizacja i niezbędne wyposażenie, pozwalające na spełnienie stawianych przez pasażerów wymagań. Zwrócona została m.in. uwaga na zapewnienie warunków bezpieczeństwa podróży, dobrej informacji, intermodalności, dostarczania usług dodatkowych.

Koszty wypadków w transporcie w miesiącach letnich na obszarze zabudowanym

Prognozy rozwoju motoryzacji w Polsce wskazują, że do roku 2020 liczba samochodów osobowych może wzrosnąć o dalsze 50-70%. W przypadku zaniechania działań w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego do roku 2020 w wypadkach drogowych może zginąć ponad 90 tyś. osób, a ponad 1,15 mln osób może być rannych. Straty materialne i społeczne tych zdarzeń drogowych mogą wynieść ponad 470 mld zł. Przy utrzymaniu obecnej skali działań i braku „nowych“ inicjatyw w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego można się spodziewać zmniejszenia liczby ofiar śmiertelnych tylko o 20% do roku 2020.
Subskrybuj to źródło RSS