Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Zarobkowy transport samochodowy ładunków w polsce

Transport samochodowy jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów przewozów towarowych w Polsce. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że od 1998r. także liczba przedsiębiorstw transportu samochodowego ładunków wzrastała na rynku polskim. W artykule przybliżono stan i rozwój zarobkowego transportu samochodowego ładunków, zwłaszcza ze względu na liczbę przedsiębiorstw i pojazdów w latach 1996 - 2008.

Zagadnienie wyposażenia okrętów marynarki wojennej

Uniwersalny Statkowy System Automatycznej Identyfikacji (AIS) został wprowadzony na wyposażenie wybranych statków postanowieniem znowelizowanej w 2000 roku Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu SOLAS z 1974 roku. Podstawowym zadanie tego systemu jest automatyczne przesyłanie drogą radiową w relacji statek-statek i statek-brzeg-statek oraz zobrazowanie na odpowiednich wskaźnikach informacji dotyczącej statku oraz jego podróży.

Modelowanie centrum logistycznego dla określenia obciążeń jego infrastruktury

W referacie przedstawiono koncepcję modelu centrum logistycznego, pozwalającego - w oparciu o zdefiniowane dane o strumieniach wejścia i wyjścia - na określenie i ocenę stopnia obciążenia infrastruktury elementów infrastruktury centrum, będącej w dyspozycji poszczególnych usługodawców działających na jego terenie. Strumienie wejścia i wyjścia są definiowane na podstawie bilansu strumieni kierowanych do centrum z całej sieci logistyczno-transportowej i są rozpatrywane w podziale na: grupy towarowe, rodzaje transportu, różne postaci transportowe ładunków. Uwzględniona została sezonowość strumieni. W obliczeniach obciążeń infrastruktury przyjęto możliwość wykorzystywania jej elementów należących do innych użytkowników centrum.

Analiza kategorii strat w wypadkach drogowych

Streszczenie: Straty stanowią jeden z kluczowych elementów pomiaru ryzyka. W przypadku ruchu drogowego straty poniesione w wypadkach drogowych można podzielić na kilka kategorii, między innymi: straty osobowe (zdrowotne), straty materialne, straty środowiskowe, straty ekonomiczne i inne. W referacie będzie przedstawiona analiza wielkości poszczególnych kategorii start w wypadkach drogowych.

Materiały kompozytowe stosowane we współczesnych statkach powietrznych

W artykule omówiono zagadnienia materiałów kompozytowych stosowanych we współczesnych konstrukcjach lotniczych. W pracy skupiono się nad zastosowaniach tych zaawansowanych materiałów w najnowszych samolotach B-787 Dreamliner oraz A-380. Praca ta obejmuje analizę własności wybranych materiałów kompozytowych, a także korzyści wynikających z ich stosowania, jakimi m. in. są: obniżenie masy własnej samolotu, redukcja kosztów, zwiększenie efektywności spalania paliwa, skrócenie czasu składania maszyny oraz większa odporność na korozję. W podsumowaniu przedstawiono korzyści oraz ewentualne zagrożenia wynikające ze stosowania materiałów kompozytowych..

Parametryzacja elementów procesu transportowego

W artykule przedstawiono zagadnienie dynamiki procesu transportowego. Zdefiniowano proces przemieszczania jednostek transportowych w sieci transportowej. Zaproponowano formalizację zapisu charakterystyk sieci transportowej oraz charakterystyk pojazdów. Następnie określono parametry charakteryzujące dynamikę procesu transportowego.

Systemy zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw w Polsce

Jakość wyrobów zapewniająca satysfakcję klienta jest wyznacznikiem długotrwałego funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Wdrażane i sprawnie funkcjonujące systemy zarządzania wpływają na możliwości doskonalenia i rozwoju procesów zachodzących w organizacjach. Jednak to globalizacja rynku, rozproszenie i rozszerzenie kanałów transportu zwróciły uwagę na konieczność identyfikacji wpływających na nie zagrożeń i ocenę ryzyka . Dlatego tak istotne w ostatnich latach staje się zarządzanie bezpieczeństwem, które to ma zapewnić bezpieczeństwo łańcucha dostaw uwzględniając wszystkie jego aspekty jak np. produkcję, przechowywanie, transport i inne. Celem podjęcia tego rodzaju zagadnienia jest analiza dostosowania firm krajowych do wymagań rynków zagranicznych i stosowania przez nie systemów bezpieczeństwa łańcucha dostaw.

Systemy sygnalizacji pożarowej dla stacjonarnych obiektów transportowych

Referat opisuje systemy sygnalizacji pożarowej dla potrzeb stacjonarnych obiektów transportowych rozległych terytorialnie. Propozycja tego typu systemów scentralizowanych nie znajduje w tego typu przypadkach zastosowania ze względu na odległości pomiędzy poszczególnymi urządzeniami systemu oraz na możliwość wystąpienia zakłóceń elektromagnetycznych. Dlatego też w referacie przedstawiono koncepcje zintegrowanego, elektronicznego systemu sygnalizacji pożarowej z zastosowaniem łączy światłowodowych i połączeń pomiędzy urządzeniami systemu z zastosowaniem struktur kratowych. Zwiększa to niezawodność takiego systemu a tym samym podnosi poziom bezpieczeństwa użytkowników obiektu.
Subskrybuj to źródło RSS