Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Wpływ warunków pracy silników pojazdów bojowych na emisję składników szkodliwych spalin i zużycie paliwa

Streszczenie: W artykule przedstawiono rezultaty z badań wpływu warunków pracy silnika spalinowego kołowego transportera opancerzonego na emisję spalin. Pomiarów dokonano na odcinku kilkudziesięciu kilometrów podczas jazdy na odcinkach drogi o różnej charakterystyce. Porównano wpływ pracy standardowej i trybu overboost silnika na macierze udziału czasu pracy silnika, emisje składników gazowych, cząstek stałych oraz zużycia paliwa. Na podstawie uzyskanych wyników dokonano analizy warunków pracy pojazdu bojowego w aspekcie emisji spalin oraz zużycia paliwa.

Pobieranie danych z tachografów cyfrowych do urządzeń zewnętrznych

Niniejszy artykuł zawiera opis struktur sygnałów stosowanych przy pobieraniu danych z tachografu cyfrowego różnych typów na nośniki zewnętrzne, wraz z protokołami, które muszą być wdrożone w celu zagwarantowania prawidłowego przesyłania danych i pełnej zgodności formatu wczytanych danych, tak by umożliwić każdemu kontrolerowi sprawdzenie tych danych oraz sprawdzenie autentyczności i integralności przed przystąpieniem do analizy danych.

Określenie potencjalnych zagrożeń dla terminali lng na przykładzie terminala lng w świnoujściu

Streszczenie: Budowa terminala LNG w Świnoujściu wymaga przeprowadzenia analizy ryzyka eksploatacyjnego tego obiektu w aspekcie bezpieczeństwa samego terminalu, jak również manewrujących gazowców LNG. Jednym z elementów analizy jest oszacowanie zagrożeń wynikających z umyślnych działań, w szczególności o charakterze terrorystycznym.

Leasing jako zewnętrzne źródło finansowania rozwoju przedsiębiorstw transportowych

Najbardziej popularną jego formą jest leasing pośredni. Wśród wielu rodzajów leasingu najpowszechniej stosowany był finansowy. Przedmiotem leasingu były głównie środki transportowe (62%). W tej grupie największą wartość w 2008 r. miały samochody osobowe i ciężarowe oraz dostawcze. Mniejszą wartość miały środki z innych gałęzi transportu. Pod względem ilości środków transportu w leasingu również dominowały środki transportu drogowego. Umowę podpisywano głownie na okres 2-5 lat, na najem nowych środków transportu drogowego. Wyższa wartość środków transportu oraz dłuższy okres użytkowania w innych gałęzi transportu przyczyniały się do wynajmowania używanych środków na okres często dłuższy niż 5 lat.

Future satellite navigation systems transport markets and applications

Abstract: Operational status and practical exploitation (March 2010) of Satellite Navigation Systems (SNS), as GPS and GLONASS, and Satellite Based Augmentation System (SBAS), as EGNOS are presented in this paper. Other systems in various part of the world are already available (WAAS, MSAS) or under development as Galileo, Compass, QZSS and GAGAN. The receivers of these systems are now found in every mode of transportation, maritime and land in particular. Additionally the most significant events in the satellite navigation systems in the nearest years and SNS markets and applications are described also.

Integration of logistics programmable services in the web

Abstract: The paper describes programming of advanced services addressed to logistics services to manage distributed functionalities in the Web environment. The program components are defined and the components operating principles. Considerations are referred to actually the most representative component technologies: Enterprise Java Bean (EJB), CORBA Component Model (CCM) and .NET of MS Corporation. They are illustrated by the implementation framework using in Web Services various types of program components independent on the data formats and programming languages which describe supplying chain management.

Optymalizacja jednostki ładunkowej formowanej na palecie eur

W artykule zaprezentowano zagadnienia związane z kształtowaniem paletowej jednostki ładunkowej, zgodnie z zaleceniami wynikającymi z obowiązujących norm. Zaproponowano dodatkowe kryteria, które powinny być uwzględnione przy kształtowaniu jednostki ładunkowej. Ponadto opracowana została procedura optymalizacji ilości ładunków jednostkowych przewożonych na palecie EUR.

Z etykietą

Bezpieczeństwo ruchu drogowego w polsce i norwegii

Polska zajmuje niechlubne, czołowe miejsca w statystykach wypadków drogowych w Europie zarówno według liczby zabitych w wypadkach (w ostatnich latach około 5000) jak i wskaźnika zabitych na 100 wypadków. Norwegia natomiast mimo w dużej mierze górzystego terenu poprzecinanego fiordami - ostatnie miejsca (około 300 ofiar śmiertelnych rocznie). W pracy przedstawiono analizę i porównanie podstawowych działań podejmowanych w celu podniesienia bezpieczeństwa na drogach w obu krajach w zestawieniu z efektami tych działań w postaci analizy bezpieczeństwa drogowego. Na podstawie porównania regulacji prawnych oraz liczby i struktury osób biorących udział w wypadkach według ciężkości odniesionych obrażeń w obu krajach stwierdzono, że norweski system bezpieczeństwa drogowego jest skuteczny.
Subskrybuj to źródło RSS