Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Problem eksploatacji toru wodnego w porcie świnoujście w aspekcie funkcjonowania gazociągu nord stream

Port Świnoujście znajduje się na najkrótszej drodze łączącej Skandynawię ze środkową i południową Europą, oraz na morskim szlaku, który poprzez Bałtyk łączy Rosję i Finlandię z Europą Zachodnią. Posiada połączenia żeglugowe do Szwecji, Finlandii, Danii, Norwegii, Litwy, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Afryki Zachodniej i Chin oraz znajduje się również na trasie środkowoeuropejskiego korytarza transportowego CETC-ROUTE. Przyjęta przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście koncepcja rozwoju portu Świnoujście zakłada m.in. modernizację północnego toru wodnego tak, ażeby był dostępny dla statków o zanurzeniu maksymalnym do 15 m (na dzień dzisiejszy jest to 13,2 m). Obecnie już budowany gazociąg Nord Stream zakłada ułożenie rur na głębokości 17,5 m co uniemożliwi w przyszłości wpływanie dużych jednostek do tego portu (wymóg pod statkiem dla swobodnego przepływy wynosi 2,5 m). W celu uniknięcia takiej sytuacji Polska oraz ZMPSiŚ SA. wystosowały odpowiednie pisma do stron budujących gazociąg. Żądają w nich położenia rur na głębokości 20 m bądź wkopania w dno morskie gazociągu. Zasugerowano również iż czynności te należy wykonać przed rozpoczęciem jego eksploatacji (przewidziana na jesień 2011 r.), gdyż później będzie to technicznie bardzo trudne oraz kosztowne. Jednak spółka Gazprom nie zamierza tego uczynić.

Możliwości wykorzystania analizy benchmarkingowej w transporcie wprowadzenie

Początki benchmarkingu w praktyce gospodarczej datowane są na lata siedemdziesiąte ubiegłego wieku. Od tamtej pory nieustannie prowadzone są badania, które pozwalają na odkrywanie nowych możliwości oraz obszarów, gdzie benchmarking może być z powodzeniem wykorzystywany. Niemniej jednak w różnych częściach świata stopień wykorzystania analiz benchmarkingowych jest odmienny. Najbardziej zaangażowani w rozwój benchmarkingu są Japończycy i Amerykanie, co głównie wynika z uwarunkowań kulturowych.

Analiza wyboru najlepszych trasy oprogramowaniem samochodowych urządzeń gps

Można postawić następujące hipotezy: parametry techniczne urządzeń mają wpływ na jakość i szybkość uzyskiwania wyników, uzyskiwane wyniki przy pomocy oprogramowania różnych producentów są identyczne, wyznaczone trasy są najlepszymi rozwiązaniami według wybranego kryterium. Przeprowadzone zostały wstępne badania porównawcze, na podstawie których podjęto próbę weryfikacji powyższych hipotez.

Doskonalenie procesów dystrybucji

Referat prezentuje wyniki badań empirycznych dotyczące doskonalenia procesów dystrybucji przez przedsiębiorstwa. Impulsy do zmian w procesach dystrybucji mają źródła zewnętrzne i wewnętrzne. Przedsiębiorstwa doskonaląc procesy dystrybucji stosują dwa rodzaje strategii (tj.: ciągłe doskonalenie procesu i przebudowa procesu) oraz wykorzystują różnorodne koncepcje i instrumenty zarządzania.

Analiza czynników warunkujących ergonomiczne warunki pracy i bezpieczeństwo podczas transportu towarów niebezpiecznych

Streszczenie: Artykuł dotyczy zagadnień związanych z bezpieczeństwem przewozu towarów niebezpiecznych. Podjęcie tematu uzasadniono wzrastającą liczbą przewozów drogowych tych towarów i tym samym wzrostem prawdopodobieństwa wystąpienia zagrożenia dla środowiska i pozostałych użytkowników dróg. Przeanalizowano specyfikę układu kierowca-samochódotoczenie, zwracając szczególną uwagę na czynniki warunkujące ergonomiczne warunki pracy kierowcy. W artykule przedstawiono również dane Komendy Głównej Policji dotyczące przyczyn wypadków z udziałem towarów niebezpiecznych w transporcie drogowym. Za podstawową przyczynę wypadków uznano przekroczenie dopuszczalnej prędkości, nieprzestrzeganie przepisów drogowych, a także zmęczenie, które skutkowało zmniejszeniem sprawności psychofizycznej kierowcy. Przeprowadzone analizy pozwoliły dokonać wstępnego doboru czynników, które przyjmując nieprawidłowy poziom mogą stanowić przyczynę wypadków.
Subskrybuj to źródło RSS