Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Stan i rozwój parku ciężarowego w Polsce z uwzględnieniem struktury pojazdów według marek i wieku

Liczba pojazdów, zarejestrowanych w Polsce zwiększa się stopniowo z roku na rok. W ciągu ostatnich 15 lat odnotowany wzrost był prawie dwukrotny. W 1995 roku zarejestrowanych było 11,2 mln pojazdów samochodowych (samochodów osobowych, samochodów ciężarowych, ciągników samochodowych - siodłowych, autobusów, motocykli), łącznie z ciągnikami rolniczymi. W 2009 roku ich liczba wzrosła do 22 mln.

Kryteria oceny jakości działania systemów transportowych

Streszczenie: Podstawą działania systemów transportowych jest realizacja postawionych im celów w określonych warunkach, miejscu, ilości i czasie. Z analizy literatury przedmiotowej wynika, że badanie jakości funkcjonowania tych systemów, stanowi jeden z podstawowych czynników w procesach obsługowo - naprawczych, sterowania, zasilania, diagnozowania a w szczególności użytkowania eksploatowanych w nich maszyn i urządzeń. Omawiane systemy, zalicza się do systemów socjotechnicznych typu (człowiek - maszyna otoczenie), wśród których wyróżnić można system transportowy, stanowiący w niniejszym opracowaniu obiekt badań. Na podstawie wyników własnych badań eksploatacyjnych oraz identyfikacji procesów realizowanych w obiekcie badań, w opracowaniu przedstawiono metodę oceny jakości działania takich systemów. Jako przykład zastosowania opracowanej metody ocenowej, w pracy podjęto próbę budowy modelu oceny niepożądanych oddziaływań ludzi, usytuowanych w systemie i jego otoczeniu.

Badania wytrzymałościowe przęseł mostów składanych

W referacie przedstawiono cywilne zastosowania wojskowych mostów składanych, zwracając przy tym szczególną uwagę na ich badania wytrzymałościowe. Opisano istniejące krajowe, jak i zagraniczne metody badań tego typu przepraw mostowych oraz przedstawiono własną, wskazując dalsze kierunki rozwoju w tym zakresie.

Analiza wybranych krajowych architektur its i wskazania dla architektury dla polski

Dla sprawnego funkcjonowania inteligentnych systemów transportowych kluczowa jest integracja poszczególnych podsystemów zarówno w ujęciu funkcjonalnym, jak również w kontekście obszaru oddziaływania (lokalnym, regionalnym, czy krajowym). Integracja ta powinna być oparta na hierarchii zależności: systemy regionalne integrują systemy działające lokalnie, natomiast system krajowy łączy poszczególne systemy regionalne w jedną zintegrowaną strukturę. Podstawą efektywnego wdrażania tak działającego systemu jest dobrze opracowana architektura krajowa ITS. W opracowaniu niniejszym dokonano analizy czterech, wybranych i zdaniem autorów najbardziej reprezentatywnych architektur krajowych ITS. W oparciu o przeprowadzoną analizę przedstawiono wskazania dla polskiej krajowej architektury ITS.

Republiki kazachstanu

Artykuł ukazuje Republikę Kazachstanu jako jedną z głównych uczestników korytarzy tranzytowych kontynentu azjatyckiego. Państwo to urasta do rangi kluczowego nie tylko z racji wielkości swojego terytorium, ale głównie z faktu położenia w centralnej części Azji, co składa się na ogromny potencjał transportowy kraju.

Korozja naprężeniowa okrętowych stopów aluminium w aspekcie bezpieczeństwa transportu

W artykule przedstawiono wybrane zagadnienia związane z bezpieczeństwem eksploatacyjnym środków transportu morskiego w odniesieniu do destrukcyjnego, korozyjnego oddziaływania środowiska morskiego. Elementy konstrukcji środków transportu, wykonane nie tylko ze stopów aluminium, ulegają stopniowemu niszczeniu korozyjnemu podczas eksploatacji. Jednoczesne, złożone oddziaływanie odkształceń (naprężeń) elementów konstrukcji i czynnika korozyjnego intensyfikuje procesy korozyjne.
Subskrybuj to źródło RSS