Zaloguj się

WIEDZA: raporty i analizy

Programy komputerowe wspomagające eksploatacje maszyn - tendencje rozwojowe

W artykule tym przedstawiono tendencje rozwojowe programów klasy CMMS. Funkcje programów CMMS (Computerised Maintenance Management Systems) ulegają rozszerzeniu, w wyniku czego coraz większy obszar działalności przedsiębiorstwa jest objęty ich zakresem. Z jednej strony daje to możliwość kontroli kosztów, nakładów pracy i podejmowania racjonalnych decyzji; z drugiej jednak strony może utrudniać elastyczne reagowanie na problemy, czy wydłużyć czas wdrożenia. Dlatego właściwa koncepcja takiego oprogramowania jest kluczowa dla uzyskania efektów oczekiwanych przez użytkowników.

System zarządzania w magazynowaniu paliw płynnych

Zintegrowane systemy zarządzania organizacją wywodzą się z filozofii TQM (ang.Total Quality Management), czyli kompleksowego zarządzania jakością. Podstawą założenia TQM jest uwzględnienie w zarządzaniu działalnością organizacji wszystkich podsystemów i elementów składających się na zintegrowany system zarządzania. Praktyczną realizacją TQM jest wydzielenie z ogólnego systemu zarządzania elementów zarządzania przy zastosowaniu kryterium wspólnych cech. Elementami tymi, tworzącymi podsystemy są: system zarządzania jakością, system zarządzania środowiskiem oraz system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.

Zaangażowany pracownik - wyzwaniem dla współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi

W chwili obecnej nikt nie kwestionuje znaczenia zasobów ludzkich w działalności przedsiębiorstwa. Podkreśla się ich wpływ na pozycję konkurencyjną, uzyskiwane wyniki, a w konsekwencji na sukces lub porażkę podmiotu gospodarującego. Pracownicy są wielką wartością każdego przedsiębiorstwa. Jednak samo posiadanie odpowiedniej liczby personelu, nawet o odpowiednich kwalifikacjach nie wystarcza.

Kolizje drogowe z udziałem dzikich zwierząt, oraz doskonalenie metod ich dokumentacji w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie

Kolizje drogowe z udziałem zwierząt to zjawisko występujące w każdym kraju. Większość państw korzysta z różnych metod zapobiegania takim zdarzeniom. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie przeprowadzono wiele różnych badań mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym aspekcie. Jednak nadal osiągnięte efekty nie są zadowalające. Szacuje się, iż tylko w roku 2003 w Stanach

Zasady auditowania procesów zarządzania infrastrukturą przez jednostki certyfikujące systemy zarządzania

W związku z ciągłą walką konkurencyjną na współczesnym rynku oraz dynamicznie zwiększającymi się oczekiwaniami i wymaganiami klientów, zarówno indywidualnych, jak i instytucjonalnych, coraz bardziej popularne staje się dobrowolne poddawanie ocenie produktów, usług, a także systemów zarządzania. Jest to bowiem, jak się wydaje, jeden z najlepszych obecnie sposobów na wyróżnienie swoich produktów lub usług, co w konsekwencji pozwala na budowanie trwałych więzi z klientami, uzyskanie oraz utrzymanie przewagi konkurencyjnej na rynku, a także osiągnięcie sukcesu firmy w dłuższym horyzoncie czasowym.

Prototyp ekonomicznego, uniwersalnego pokładowego rejestratora - czarnej skrzynki dla wszystkich typów pojazdów samochodowych

Według Światowej Organizacji Zdrowia za 20 lat wypadki drogowe będą zajmować piątą pozycję na liście najczęstszych przyczyn zgonów na świecie. Rocznie na drogach UE dochodzi do 1,3 mln wypadków, w których ginie około 35 tysięcy osób a 1,7 mln odnosi obrażenia. Szacuje się, że roczne koszty wypadków w Europie to 128 miliardów euro (przy ok. 35 tys. zabitych), na świecie 420 miliardów euro (przy 1,2 ± 1,3 mln. zabitych), a w Polsce 5 miliardów euro. Sama opieka nad ofiarami wypadków, wliczając ubezpieczenia i utraconą produktywność to koszt ok. 2% krajowego PKB, czyli 10 mld euro.
Subskrybuj to źródło RSS