Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Common Rail, silnik z zapłonem samoczynnym, układ zasobnikowy

Przedstawiona praca poświęcona jest nowoczesnym układom wtryskowym silników z zapłonem samoczynnym. W pracy przedstawiono budowę, zasadę pracy układu Common Rail oraz przedstawiono symulację komputerową pracy układu wtryskowego silnika z zapłonem samoczynnym. Symulacja wykorzystująca środowisko LabView pozwala na zobrazowanie pracy sterownika EDC. Wyświetlane czasy wtrysku oraz ilość wtrysków paliwa w zależności od warunków pracy silnika pozwala na wyjaśnienie sposobu sterowania nowoczesną jednostka napędową stosowaną w pojazdach osobowych.

Kierunki rozwoju powłok ochronnych kinematycznych węzłów maszyn warstwa powierzchniowa, powłoka ochronna, powłoka adaptacyjna, właściwości tribologiczne, selektywne przenoszenie, nanocząstki metali

W artykule omówiono w sposób skrótowy zagadnienia związane z wytwarzaniem powłok ochronnych kinematycznych węzłów maszyn, o korzystnych właściwościach tribologicznych, zapewniających właściwą eksploatację urządzeń technicznych. Omówiono zasady funkcjonowania a także możliwości stosowania powłok adaptacyjnych oraz powłok otrzymywanych z udziałem nanostruktur. Zaprezentowano koncepcję konstytuowania tego rodzaju powłok w procesie eksploatacji oraz przedstawiono badania możliwości jej realizacji, przytaczając przykładowe wyniki badań własnych.

Diffusion of innovations, TOE framework, inter-firm diffusion, intra-firm diffusion.

This paper investigates the issue of diffusion research focused on diffusion and adoption models at firm level. Diffusion theories are aimed at exploring issues as how, why and with what intensity there are new knowledge, innovations, skills and technological changes spread. The purpose of this article is to analyse diffusion processes and describe inter-firm and intra-firm diffusion and differences between them. In this article there is a theoretical review of IT adoption models at the firm level stated, and factors that influence IT adoption and diffusion in each of them. Most empirical studies are derived from the DOI theory and the TOE framework, but to achieve better understanding of the IT adoption phenomenon, it is importatnt to combine more than one theoretical models.

Urządzenia symulacyjne

Referat prezentuje możliwości modelowania trajektorii ruchu zadanego statku morskiego z wykorzystaniem zaadaptowanego do tego celu modelu statku dostępnego na symulatorze. Eksperyment przeprowadzono dla kontenerowca „Bonny“ na symulatorze NMS produkcji NORCONTROL. Trajektorie statku otrzymane w czasie badań symulacyjnych były porównywane z trajektoriami statku rzeczywistego wykonującego te same manewry, zarejestrowanymi w czasie jego prób stoczniowych.

Wykorzystanie serwisów internetowych w wideo marketingu produktów turystycznych online wideo marketing, Web 2.0,, serwisy wideo, social media, marketing turystyczny, marketing wirusowy

Serwisy internetowe umożliwiające wysyłanie i udostępnianie opublikowanych filmów innym użytkownikom Internetu, stały się jedną z istotniejszych platform działań promocyjnych z obszaru WEB 2.0. Firmy, instytucje i osoby prywatne otrzymały medium o możliwościach i zasięgu bliskim telewizyjnemu. Rozwój serwisów internetowych na czele z YouTube, otworzył ogromne możliwości dla wideo marketingu czyli działań opierających komunikację marketingową o przekaz wideo. Zaangażowanie sektora turystycznego w tę formę działalności marketingowej zaowocowało powstaniem rozbudowanej i stosunkowo poprawnie wykorzystywanej mozaiki różnorodnych materiałów wideo. Dostęp do nich możliwy jest dla internautów w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca.

Wpływ horyzontu prognozy i długości szeregu czasowego na jakość predykcji w ruchu drogowym w Polsce bezpieczeństwo, ruch drogowy, prognoza, trend, model

W pracy przeanalizowano możliwość wykorzystania modeli trendu do prognozowania liczby wypadków oraz liczby ofiar śmiertelnych i rannych w wypadkach drogowych w Polsce. W szczególności analizowano modele liniowe i logarytmiczne i zależność skuteczności prognozy od długości szeregu czasowego. Analizowano wpływ horyzontu prognozy na jakość prognozy.

Problemy technologiczne i bezpieczeństwo eksploatacyjne konstrukcji okrętów wykonanych ze stopów aluminium

W artykule przedstawiono wybrane problemy technologiczne, jakie wystąpiły podczas budowy konstrukcji okrętów ze stopów aluminium w polskich stoczniach i problemy z ich późniejszą eksploatacją. W latach 60-tych zbudowano kilka szybkich kutrów torpedowych, których kadłub i nadbudówka zostały wykonane odpowiednio ze stopu 5019 i 5086 a w latach 80-tych zbudowano korwetę z dużą, trzy-kondygnacyjną nadbudówką wykonaną ze spawalnego, wysoko wytrzymałościowego stopu 7020. Przedstawiono sposób monitorowania procesów korozyjnych mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa eksploatacyjnego.

Subskrybuj to źródło RSS