Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Zarządzanie łańcuchem dostaw - wyzwania w zakresie nowoczesnych form pracy

Zarządzanie XXI wieku stawia przed przedsiębiorstwami ogromne wyzwania. Ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań, strategii, koncepcji w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw, stało się codziennością. Wejście na nowe rynki, dynamicznie zmieniające się preferencje nabywców, indywidualizacja segmentów czy dywersyfikacja towarów, spowodowały, że łańcuchy dostaw wymagają elastycznego podejścia do zarządzania przepływami w nim.

Uwarunkowania informatyzacji w zarządzaniu logistyką paliw płynnych w Polsce

Ostatnie dwa dziesięciolecia na rynku paliw płynnych w Polsce to intensywne zmiany w stosowanych koncepcjach i metodach zarządzania w celowanym outsourcingu  - insourcingu. Zmiany te to przede wszystkim innowacje w obszarze stosowanych nowych technologii produkcji, rozwiązań hardwarowych i softwarowych w orientacji przede wszystkim na zintegrowane rozwiązania informatyczne mające istotny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw w obszarze logistyki paliw płynnych, wyznaczając zarazem nowy trend i poziom informatyzacji oraz wzrost przewagi konkurencyjnej.

Ocena ryzyka występowania przykładowych problemów logistycznych w przedsiębiorstwach rolnych

Funkcjonowanie logistyki w przedsiębiorstwach rolnych ma na celu zapewnienie wsparcia dla realizowanych w nim procesów wytwarzania. Z jednej strony jest to logistyka o charakterze menedżerskim silnie związana z zarządzaniem procesami, a z drugiej logistyka o charakterze technicznym zapewniająca siły i środki do realizacji procesów podstawowych i logistycznych.

Problematyka logistyki części zamiennych w aspekcie utrzymania ciągników rolniczych w gotowości technicznej

Szczególny charakter pracy w rolnictwie zdeterminowany jest sezonowością, właściwościami materiału roślinnego, gleby, wymaganiami agrotechnicznymi, jakościowymi produktami roślinnymi jak również oddziaływaniem czynników środowiska przyrodniczego. Stąd wynika konieczność stosowania ciągników i maszyn rolniczych w losowo zmiennym czasie oraz z maksymalną intensywnością ich wykorzystania.

Systemy jakościowe w procesach agrologistycznych

Produkcja rolnicza, ogrodnicza oraz produkcja pasz podlegają, zgodnie z wymogami prawa, przepisom dotyczącym zapewnienia bezpieczeństwa żywności (1). Troska o jakość i bezpieczeństwo produktów spożywczych dla konsumenta jest wbudowana w systemy produkcji surowców roślinnych i zwierzęcych, ich składowania i przechowywania, dystrybucji, transportu oraz przetwarzania (1, 2).

Preferencje konsumentów dotyczące miejsc zakupu oraz opakowań na detalicznym rynku owoców i warzyw

Wciąż zmieniające się potrzeby i upodobania konsumentów sprawiają, że dziś coraz trudniej jest prognozować popyt i efektywnie zarządzać łańcuchem dostaw. Liderzy na rynku dóbr konsumpcyjnych m. in. żywności znajdują jednak na to sposoby, a ich łańcuchami dostaw coraz częściej zarządza konsument, gdyż to on najlepiej wie, co, gdzie i kiedy chce nabyć. Tak więc, celem wszystkich procesów logistycznych jest dostarczenie konkretnych artykułów do klientów w odpowiedniej ilości w odpowiednie miejsce we właściwym czasie, zachowując jednocześnie odpowiednią jakość i optymalne koszty.

Systemy informacyjne i ich zastosowanie w logistyce produktów żywnościowych

Logistyka obecnie należy do najszybciej rozwijających się nauk na świecie. Wzniosła się na wyżyny z chwilą, gdy transport wyszedł poza granice własnego kraju, ponieważ to pion logistyczny odpowiedzialny jest za wypełnienie powstającej luki przestrzenno - czasowej pomiędzy producentami, a konsumentami na całym świecie. Dla zapewnienia sprawności działania i odpowiedniego ze sobą połączenia niezbędne jest istnienie w każdej firmie systemów informatycznych.

Zarządzanie jakością w oparciu o system HACCP na przykładzie przedsiębiorstwa owocowo - warzywnego - studium przypadku

Od 1 maja 2004 roku wszystkie przedsiębiorstwa sektora spożywczego mają obowiązek stosowania systemu HACCP. W chwili gdy system HACCP stał się wymogiem prawnym, stał się również narzędziem zabezpieczającym klienta, a także samego producenta żywności. System ten chroni producenta, przede wszystkim, od możliwych zarzutów dotyczących braku staranności w procesie produkcyjnym.

Subskrybuj to źródło RSS