Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Zastosowanie analizy XYZ w gospodarowaniu zapasami firmy

Gospodarka magazynowa i powiązane z nią sterowanie zapasami od zawsze stanowią duże zainteresowanie kierownictwa firm, które posiadają własne magazyny. Jest to związane głównie z zamrożeniem znacznej części kapitału obrotowego, precyzyjnym określaniem zapasów bezpieczeństwa oraz ekonomiczną wielkością zamówienia.

Zarządzanie logistyczne w branży budowlanej - aspekty teoretyczne i empiryczne

Logistyka w realizacji budowlanych przedsięwzięć inwestycyjnych ma indywidualny charakter, wynikający ze specyfiki branży budowlanej. Profil działalności tej branży polega przede wszystkim na niepowtarzalności produktów - konstrukcji budowlanych oraz zmienności warunków realizacji, w jakich odbywa się świadczenie usług, jak również sprawnej obsługi logistycznej, odpowiedzialnej za dostarczenie niezbędnych zasobów, tj. materiałów, urządzeń, pracowników, środków pieniężnych i informacji.

Logistyczna obsługa klienta kwantyfikatorem skuteczności realizacji procesów zarządzania relacjami w XXI wieku

W każdym przedsiębiorstwie, które zajmuje się działalnością handlową, produkcyjną, usługową, kluczową rolę odgrywa klient. Procesy zarządzania ujmowane w kategoriach działalności kierowniczej odnoszą się do stanu, w którym przedsiębiorstwo samo ustala cele i następnie dąży do ich realizacji.

Budowa systemu pomiarowego do efektywnego zarządzania organizacją

Dokonywanie pomiarów to jedna z ważniejszych czynności efektywnego zarządzania organizacją. Celem jest monitorowanie wyników organizacji [3, s. 186]. Pomiar wyników to proces ilościowego określania skuteczności i efektywności podejmowanych działań [8, s. 1298]. Natomiast instrumentem, który regularnie wspiera proces pomiaru wyników w organizacji jest system pomiaru wyników. Systemy pomiaru wyników w organizacji wykorzystywane są na potrzeby efektywnego zarządzania organizacją w różnym zakresie. Ich ostateczny kształt, złożoność i wielowymiarowość uzależnione są od rodzaju organizacji oraz od jej indywidualnych potrzeb w zakresie monitorowania określonych wielkości pomiarowych. Równie wielką rolę w tym względzie odgrywają zmieniające się uwarunkowania zewnętrzne organizacji. W efekcie zauważyć można pewną ewolucję dokonującą się w systemach pomiarowych budowanych do efektywnego zarządzania organizacją. Rosnące zainteresowanie systemami pomiaru wyników zaobserwować można już w połowie lat 80-tych XX wieku, kiedy to zauważono rosnące zapotrzebowanie przedsiębiorstw na sterowanie procesami produkcyjnymi. Zrozumiano wówczas, że dla konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku, przy ciągle zmieniającym się otoczeniu, wymagane jest stałe monitorowanie i rozumienie wyników organizacji. Początkowe systemy charakteryzowały się prostotą, jednostronnym, statycznym ujęciem oraz odzwierciedlały głównie zdarzenia przeszłe (ujęcie ex post).

Logistyczna obsługa klienta jako element kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

W obecnych warunkach dynamicznie zmieniającej się sytuacji ekonomicznej na świecie przedsiębiorstwa zmuszone są do poszukiwania nowych strategii pomagających przetrwać kryzys. Wiele przedsiębiorstw umiejętnie zarządza ryzykiem w warunkach niepewności, podejmuje działania zmniejszające skutki światowego kryzysu gospodarczego, a nawet wykorzystuje czas kryzysu do osiągnięcia wzrostu udziału w rynku.

Subskrybuj to źródło RSS