Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Optymalizacja wykorzystania przestrzeni magazynowej - kontenery siatkowe

Wybór odpowiednich pojemników do magazynowania i przenoszenia towarów zależy od trzech czynników – rodzaju przechowywanych produktów, wielkości i konstrukcji przestrzeni magazynowej oraz posiadanego budżetu. Gdy chcemy oszczędzić miejsce w magazynie, składujemy produkty o określonych gabarytach i wadze maksymalnie półciężkiej, warto postawić na ekonomiczne rozwiązania, jakimi są kontenery siatkowe.

Logistyka zwrotna źródłem zwiększania konkurencyjności firm w łańcuchach dostaw

Logistyka zwrotna według J. Szołtyska to "ogół procesów zarządzania przepływami odpadów (w tym produktów uszkodzonych) i informacji (z tymi przepływami związanymi), od miejsc ich powstawania (pojawiania się) do miejsca ich przeznaczenia w celu odzyskania wartości (poprzez naprawę, recycling lub przetworzenie) lub właściwego składowania w taki sposób, by przepływy te były efektywne ekonomicznie i minimalizowały negatywny wpływ odpadów na środowisko naturalne człowieka" [Szołtysek, 2009].

Transport w gospodarstwie rolnym jako źródło kosztów logistycznych

Specyficzny charakter produkcji w rolnictwie sprawia, iż szczególnie istotne znaczenie w jej organizacji mają procesy transportowe. Gospodarstwo rolne jest jednostką transportową "mimo woli", wiele bowiem działań wiąże się z przemieszczaniem wewnątrz obiektów gospodarczych (głównie pasze, woda, obornik itp.), jak też na zewnątrz w skali gospodarstwa i okolicy.

Koszty logistyki zwrotnej w zarządzaniu łańcuchami dostaw w świetle badań

Zmiany zachodzące w gospodarce światowej, polegające na stałym wzroście międzynarodowej wymiany handlowej, stanowią główną determinantę rozwoju rynków dla wszelkiego rodzaju dóbr i usług. Intensyfikacja wymiany handlowej jest źródłem problemów natury ekonomicznej i społecznej oraz związanych z zarządzaniem coraz bardziej złożonymi potokami dóbr realnych.

Orientacja na klienta w logistyce a zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Poszukiwanie sposobów sprostania wymogom rynku i konkurencji, pozwalających na zdobycie przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwo coraz częściej wiąże się z koncentracją na potrzebach i oczekiwaniach klientów. Warunkiem właściwego rozpoznania i zaspokojenia tych potrzeb jest wdrożenie orientacji na klienta.

Zagrożenia związane z outsourcingiem funkcji transportowych w relacjach między podmiotami gospodarczymi

Szacuje się, że wskaźnik niepowodzeń dotyczący współpracy na bazie outsourcingu kształtuje się na poziomie około 60 - 70%. Należy pamiętać, że współpraca o wymiarze strategicznym, oparta właśnie na outsourcingu, wiąże się z częściową utratą kontroli nad własnymi zasobami przy uzyskaniu częściowej kontroli nad zasobami podwykonawcy.

Subskrybuj to źródło RSS