Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Zarządzanie zwrotami (return management) w łańcuchu dostaw

W ostatnim czasie nasiliło się zainteresowanie zwrotami towaru. Zarządzanie zwrotami (return management) przykuwa uwagę zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Ważne są tu zagadnienia związane z efektywnością zarządzania samym procesem, a także przyczyny zwrotów, wdrażanie skutecznej polityki zwrotów oraz jej wpływ na rentowność sprzedaży, obsługę klienta i relacji między tymi kategoriami.

Koncepcje zarządzania siecią przedsiębiorstw

Przetrwanie i rozwój przedsiębiorstw wymaga współpracy z innymi podmiotami rynkowymi. Jest to spowodowane rosnącymi oraz ciągle zmieniającymi się wymaganiami konsumentów oraz nasilającą się konkurencją. Zjawiskom tym nie jest w stanie sprostać przedsiębiorstwo działające w pojedynkę.

Wyznaczanie poziomu informacyjnego dla odnawiania zapasu w warunkach nieciągłego przeglądu jego stanu

Obserwowane w praktyce wartości poziomu obsługi przy odnawianiu zapasu w oparciu o tak zwany poziom informacyjny, są często istotnie niższe od wartości oczekiwanych, wynikających z zastosowania klasycznego wzoru na obliczanie poziomu informacyjnego zapasu. W artykule omówiono możliwe przyczyny tego zjawiska i zaproponowano korektę wzoru na obliczanie poziomu informacyjnego, uwzględniającą konsekwencje nieciągłego przeglądu stanu zapasów w tym systemie. Model analityczny został zweryfikowany badaniami symulacyjnymi.

Przedsiębiorstwa TSL w logistycznej obsłudze klienta - analiza

Przedsiębiorstwa, które zaniedbają zadania logistyki i związaną z tym obsługę klienta zostają wyparte z rynku. Badania przeprowadzane w większości dotyczą rynku instytucjonalnego i nadawców przesyłek. Obszarem badawczym opisanym w artykule jest logistyczna obsługa klienta indywidualnego, który jest odbiorcą paczek od klientów instytucjonalnych.

Zarządzanie relacjami z klientami w przedsiębiorstwach logistycznych

Znalezienie lojalnych klientów i utrzymanie z nimi długookresowych więzi wymaga stworzenia z potencjalnymi klientami dobrych i satysfakcjonujących relacji. Jednakże, żeby do takich sytuacji doszło przedsiębiorstwo musi zadbać o wysoką w branży pozycję konkurencyjną wyznaczającą w znacznej mierze jego siłę przetargową zarówno wobec dostawców jak i odbiorców.

Wybór i ocena dostawców na przykładzie małego przedsiębiorstwa produkcyjnego

Dla przedsiębiorstwa produkcyjnego wybór dostawcy jest decyzją o znaczeniu strategicznym. Od dostawców oraz od jakości oferowanych przez nich produktów zależy bowiem jakość i cena produktów, które przedsiębiorstwo to oferuje swoim klientom. W ciągle zmieniającym się otoczeniu wybór ten nie jest łatwy, a konsekwencje błędnej decyzji mogą być ogromne - szczególnie dla małych przedsiębiorstw produkcyjnych.

Just in Time jako metoda poprawy efektywności procesu logistycznego przedsiębiorstwa

Zarządzanie zapasami pozostaje sensem istnienia łańcucha dostaw, powodem, tak wielkiej uwagi jest zainteresowanie się zmniejszeniem poziomu zapasów w całym łańcuchu dostaw. W wielu firmach zapasy są pierwszym lub drugim, co do wielkości składnikiem aktywów. Zapasy w wielu firmach pozostają inwestycją podobną do inwestycji w sprzęt, wysokie koszty są również związane z utrzymywaniem zapasów.

Przyczyny i miejsca powstawania strat w łańcuchach dostaw

Zawirowania na rynkach finansowych i politycznych, zmiany społeczno-kulturowe, coraz bardziej wymagające zachowania konsumentów i szybki rozwój produktów istotnie zmodyfikowały środowisko gospodarcze i przemysłowe. Kryzys gospodarczy roku 2008 mocno zachwiał stabilnością łańcuchów dostaw na świecie.

Subskrybuj to źródło RSS