Zaloguj się

WIEDZA: e-gospodarka

Realizacja transakcji e-commerce w łańcuchu dostaw

Powszechnie sądzi się, że realizacja zamówienia umieszczonego w Internecie, w zasadzie nie różni się od złożonego w inny sposób. W tradycyjnej dystrybucji, zamówione dobra są umieszczane w pojemnikach, na paletach lub też w kontenerach; dystrybucja e-commerce wymaga od dostawców zaspokojenia indywidualnych zamówień, co jest o wiele bardziej pracochłonne. Ponadto klienci sklepów sieciowych oczekują wyższego poziomu obsługi, ich zamówienia łączą się z wymaganiami szybkiej realizacji. Klient, składając zamówienie przez Internet w południe, spodziewa się otrzymać zamówione produkty po południu. Dwie trzecie kupowanych produktów pochodzi od małych dostawców i importerów, co często powoduje problemy z dokładnością ich identyfikacji. Operowanie takimi produktami, pociąga za sobą konieczność stosowania specjalnego wyposażenia. Wszystkie wirtualne sklepy muszą dostarczać na swojej witrynie aktualną informację o stanie zapasów w magazynie.

Analiza ryzyka niepowodzenia wdrożenia ZSI

Podjęcie decyzji o wyborze i wdrożeniu zintegrowanego systemu informatycznego (ZSI) nie jest zagadnieniem prostym. Pomocą mogą służyć: dostawcy oprogramowania o wysokim stopniu funkcjonalności, doświadczeni konsultanci wdrożenia oraz referencje rynkowe dostawcy ZSI.
Doświadczenie konsultantów wdrożeniowych oraz zapewnienie dostawcy oprogramowania o odpowiednim stopniu funkcjonalności systemu są pojęciami względnymi, nie mającymi nawet charakteru szacunkowego w zakresie oceny przyszłej efektywności wdrożenia. Z punktu widzenia oszacowania przyszłych korzyści niewątpliwie najlepszym narzędziem decyzyjnym jest przegląd efektywności dotychczasowych wdrożeń konkretnego ZSI. Wdrożenie ZSI, podobnie jak budowa magazynu, zakup linii technologicznej, zakupu maszyn itp., jest przedsięwzięciem o charakterze inwestycyjnym. Dokonując wyboru, kadra zarządzająca powinna posłużyć się metodami, które zapewniają podjęcie najlepszej decyzji.
 

Drukowanie kodów kreskowych w erze e-biznesu


Komunikacja przez Internet, łączność radiowa w czasie rzeczywistym, przesyłanie informacji za pomocą wszystkich dostępnych metod elektronicznych to przykłady nowoczesnych standardów wyznaczanych przez firmę Zebra Technologies - producenta drukarek termicznych i termotransferowych.
Od kilku lat obserwujemy rozwój nowoczesnego medium, które już na stałe zmieniło nasze podejście do wielu dziedzin życia. Internet bo o nim mowa, stał się w wielu przypadkach podstawową formą komunikacji międzyludzkiej. W funkcjonowaniu przedsiębiorstw powszechnym stało wykorzystywanie tego medium do takich czynności jak: dokonywanie zakupów, znajdowanie różnorodnych informacji, wymiany informacji (od naukowych do czysto rozrywkowych).
Internet staje się też również częścią systemów logistycznych. Przykładem znajdowania powiązań między erą elektronicznej wymiany informacji a systemami logistycznymi jest nowa linia drukarek Zebra serii Xi III. Drukarki Zebra serii Xi od początku wyznaczały standardy w znakowaniu towarów kodami kreskowymi. Poprzez zastosowanie najnowocześniejszych technologii kontroli druku termotransferowego drukarki serii Xi dostosowane są do pracy przez 24 godz. 7 dni w tygodniu. W dobie elektronicznej wymiany informacji należało jednak pójść dalej. Efektem stało się wprowadzenie na rynek nowej generacji drukarek, które wykorzystują Internet do komunikacji z użytkownikiem.

Czy Internet pomoże nam zmienić informacje w wiedzę?

Jak zmienić informacje w profesjonalną wiedzę? Jest to kluczowe pytanie przed którym stajemy, bombardowani ze wszystkich stron informacjami różnego kalibru. Każdy przyzna, że informacje z których korzysta na co dzień w swojej pracy, pochodzą z bardzo wielu źródeł o różnym stopniu wiarygodności. Uczestniczymy w szkoleniach i spotykamy się z ludźmi z branży. Pniemy się po wyższych szczeblach wykształcenia i słuchamy plotek. Przeglądamy prasę codzienną i korzystamy z książek lub podręczników. Nieprzerwany potok informacji płynie do każdego z nas z pomocą mediów elektronicznych, które są wszechobecne. Stale musimy dokonywać wstępnej selekcji, choćby wedle zasady to mnie interesuje, a tamto nie ma dla mnie znaczenia. To jednak nie wszystko, bowiem nęka nas problem doboru dobrych źródeł tej informacji. Którym z nich ufać? Ciągle wraca pytanie: czy to co udało nam się wydobyć z wielu źródeł informacji zachowuje swoją ważność, czyli pytamy się o dwie kolejne cechy informacji: o ich rzetelność i o ich aktualność.

Europejska gospodarka elektroniczna w liczbach

Szybki rozwój e-gospodarki na świecie doprowadził do sytuacji, gdzie nie tylko interesujące, ale wręcz konieczne stało się obserwowanie trendów rozwojowych oraz ich liczbowej charakterystyki. Statystyki gospodarcze, obejmujące głównie kraje europejskie, prowadzone są przez Eurostat. Ma to z jednej strony tę zaletę, że otrzymuje się materiał ujednolicony i porównywalny. Wadą jest natomiast fakt co najmniej dwuletniego odstępu między aktem badania i publikowania wyników.

Subskrybuj to źródło RSS