Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Emirates SkyCargo i United Cargo ogłosiły przełomowe porozumienie

Emirates SkyCargo i United Cargo podpisały Memorandum of Understanding (MoU), które jest następstwem nowego, przełomowego porozumienia handlowego między dwiema największymi na świecie liniami lotniczymi. Współpraca zapewni korzyści klientom frachtu lotniczego zarówno Emirates SkyCargo, jak i United Cargo na całym świecie.

Nowe centrum dystrybucji ID Logistics

ID Logistics, operator logistyczny specjalizujący się w logistyce kontraktowej, przedłuża kontrakt z siecią handlową Carrefour i otwiera nowe centrum dystrybucyjne o powierzchni 48 tys. mkw. w Psarach (woj. śląskie). Z magazynu, działającego w oparciu o najnowsze rozwiązania technologiczne i zrównoważony rozwój, zaopatrywane będą supermarkety, hipermarkety, sklepy typu convenience oraz stacje benzynowe w południowej części kraju.

Morski transport drobnicowy zapewnia ciągły przepływ towarów

W obliczu ekonomicznych wyzwań coraz większą popularnością cieszy się transport drobnicowy. Wąskie gardła w produkcji, niestabilne globalne łańcuchy dostaw oraz niedobór kontenerów jeszcze bardziej zwiększyły zapotrzebowanie na małe i przewidywalne przesyłki we frachcie morskim. Michael Kriegel, Department Head DACHSER Chem Logistics, wyjaśnia, jakie usługi umożliwiają niezawodny przepływ towarów drogą morską. Mówi również o tym, dlaczego dobre połączenie sieciowe jest kluczowe, zwłaszcza w przypadku towarów o wysokich wymaganiach bezpieczeństwa.

Paczkomaty InPost w czołówce dostaw e-commerce w Polsce

Zgodnie z raportem firmy Gemius „E-commerce w Polsce w roku 2022” Paczkomat® InPost umocnił pozycję na rynku usług logistycznych. Jako formę dostawy przesyłek Paczkomat® InPost wybiera 81% kupujących co oznacza wzrost o 4 punkty procentowe w porównaniu do roku ubiegłego. Dla 83% konsumentów dostępność tej usługi jest motywacją do dokonania zakupów w konkretnym sklepie. Na drugim miejscu, z zaledwie połową wskazań (43%), uplasowały się dostawy kurierem do domu/pracy. W ubiegłym roku tę formę dostawy wybierał co drugi respondent. W tej kategorii InPost również obejmuje pozycję lidera z 36% wskazań.

Raport Strix: brak know-how niezmiennie hamuje tempo ekspansji polskiego e-commerce

Jeśli polski e-handel chce się liczyć w skali globalnej, musi gonić europejską czołówkę. Jak pokazuje analiza Strix, agencji e-commerce działającej od początków istnienia sprzedaży internetowej w Polsce, ogromny wpływ na kiepskie tempo wzrostu handlu transgranicznego (cross-border) wśród rodzimych przedsiębiorstw mają nie tylko czynniki obiektywne, takie jak problemy z logistyką czy niepewność rynkowa, ale też brak odpowiedniego know-how.

Subskrybuj to źródło RSS