Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Shell wprowadza do polski program Accelerate to Zero

Zespół Shell Fleet Solutions wdraża na polski rynek globalny program Accelerate to Zero, którego celem jest wsparcie klientów biznesowych w osiągnięciu ambitnych celów dekarbonizacyjnych. Wprowadzany zestaw usług i produktów jest odpowiedzią na zapisy zawarte między innymi w porozumieniu paryskim i pakiecie „Fit for 55” i ma pomóc firmom w planowaniu i wdrażaniu jak najefektywniejszych rozwiązań prowadzących do obniżenia emisyjności ich flot.

Dealz uruchomił swoje pierwsze Centrum Dystrybucyjne w Polsce

Sieć Dealz, będąca częścią PEPCO GROUP, właściciela m.in marek Pepco w Europie i Poundland w Wielkiej Brytanii, otworzyła w Łyszkowicach (powiat łowicki) swoje pierwsze Centrum Dystrybucyjne w Polsce. Liczący 47 000 mkw. powierzchni magazyn, wykorzystujący nowoczesne rozwiązania technologiczne, pozwoli znacznie przyspieszyć obsługę dostaw do sklepów. Pomoże także w realizacji ambitnych planów rozwojowych sieci, która chce podwoić liczbę swoich sklepów do końca 2023 roku.

Handlowcy coraz częściej będą jeździć wynajętymi samochodami

65% firm handlowych ocenia swoją sytuacją finansową jako dobrą, 27% jako stabilną, a tylko 8% jako ciężką. To najlepsze wyniki wśród pięciu badanych sektorów. Jednak 2023 rok to rok wyzwań. W szczególności handlowcy wskazują na inflację (85%), spadek sprzedaży (63%) i rosnące koszty pracy (51%). Stąd widoczna potrzeba wyboru najmu jako sposobu finansowania najczęściej wykorzystywanego narzędzia pracy, jakim jest samochód osobowy. W ciągu najbliższych 3 lat z wynajmu osobówek planuje skorzystać 42% firm handlowych. To ponad dwa razy więcej niż obecnie (18%) – wynika z raportu EFL „MŚP wynajmują czy kupują? Pod lupą”. Głównie z uwagi na stałe koszty przez cały czas trwania umowy (53%) i szybki dostęp do auta (40%). Na razie niewielu handlowców myśli o uzupełnieniu swojej floty o napędy elektryczne lub hybrydowe – jedynie 13%.

Największe polskie firmy nie wyznaczają sobie celów ograniczania lotów służbowych

Żadna polska firma nie wyznaczyła sobie celu redukcji emisji wynikających z podróży służbowych – ujawnia ranking na temat podróży służbowych przygotowany przez inicjatywę Travel Smart Campaign. Firmy uwzględnione w rankingu to LPP S.A., Polski Cukier, CCC, Grupa CANPACK i PKN Orlen.

Szczeciński SUUS nastawia się na automatyzację, usługi dodane i Skandynawię

Rohlig Suus Logistics, otworzył nowy magazyn w stolicy województwa zachodniopomorskiego. Dzięki tej inwestycji firma dysponuje w regionie już 13 tys. mkw. powierzchni operacyjnej. W regionie Suus stawia na automatyzację, m.in. prowadząc procesy oparte o nowoczesne regały windowe.

Subskrybuj to źródło RSS