Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: logistyka

Kuehne + Nagel wdraża technologię blockchain dla portalu VGM

Kuehne + Nagel po raz pierwszy wykorzystuje korzyści technologii blockchain na wielką skalę operacyjną, obsługując przy jej pomocy 800.000 transakcji miesięcznie, jednocześnie firma aktualizuje swój ugruntowany już portal VGM. Ulepszone rozwiązanie zapewnia spedytorom nowe funkcje, które zwiększyły wygodę ich działań, jak i stopień transparentności statusów VGM wszystkich przesyłek klientów i historii przechowywanych informacji.

Punkty nadań przesyłek międzynarodowych DHL Express oknem na świat dla MŚP

Ogromna większość, bo aż 98%* ze 116 tysięcy działających w Polsce eksporterów, to przedsiębiorstwa z sektora MŚP. Duża część z nich to firmy rodzinne bądź jednoosobowe nie nastawione na masową wysyłkę, lecz przeznaczone dla klienta niszowego. Ze względu na stosunkowo ograniczone zapotrzebowania na usługi kurierskie, rzadko decydują się na podpisanie długoterminowych umów z firmami transportowymi. Dla 67% przedsiębiorców logistyka jest barierą rozpoczęcia ekspansji na rynki zagraniczne**.

Cyfrowa transformacja w logistyce

Wydajność i szybkość to najważniejsze priorytety w logistyce, szczególnie w firmie, która zatrudnia ponad 350 000 pracowników w 220 krajach. Dr Markus Voss, dyrektor ds. informatyki i dyrektor operacyjny DHL Supply Chain, wyjaśnia w jaki sposób cyfrowa transformacja oparta na współpracy z Huawei może kształtować procesy, które pomagają gigantom transportu towarowego nadal realizować swoje hasło: "Excellence. Simply delivered".

Jak wycofać niebezpieczny produkt z rynku? - spotkanie biznesowe

Śledzenie produktów (traceability) w całym łańcuchu dostaw, wynikające m.in. z troski o zdrowie i życie konsumentów, jest teraz obowiązkowe dla branży żywnościowej, kosmetycznej i farmaceutycznej. Wkrótce obowiązek ten będzie również dotyczył branży tytoniowej. W czasach, gdy dziedzictwo niematerialne firmy - marka, stanowi 85% jej całkowitej wartości, kryzys wizerunkowy, spowodowany wprowadzeniem na rynek produktu niepełnowartościowego czy też zagrażającego zdrowiu konsumentów może w znacznym stopniu obniżyć zaufanie do producenta, w efekcie negatywnie wpływając na sprzedaż i wycenę marki. Można zatem powiedzieć, że traceability jest narzędziem nie tylko do skutecznego zarządzania łańcuchem dostaw, ale i reputacją przedsiębiorstw.

Subskrybuj to źródło RSS