Może spróbuj ocenić wykorzystanie wynajmu rowerów publicznych w określonym mieście. Myślę, że warto przytoczyć sam proces wynajmu tych rowerów. Kilka lat temu pisałem post na innym forum dotyczących wynajmu rowerów w Poznaniu, kiedy sam projekt powstawał:
"Ciekawi mnie czy chociaż ktoś poświęcił temu projektowi jedną godzinę.
www.ztm.poznan.pl/komunikacja/rowery/pozna-ski-rower-miejski...
(dla jasności, strona została ku mojemu dzisiejszemu zdziwieniu zmieniona i procedury wynajmu zostały uproszczone - w poprzedniej wersji, przed wynajmem należało wejść na ich stronę, zarejestrować się, otrzymać chyba po wpłacie identyfiaktor i do identyfikatora był przypisany PIN)
Proszę zastanowić się dla kogo są te rowery?
Bo wg mnie rowery miejskie głównie są:
1) dla turystów krajowych, którzy przechadzając po obcym mieście, zmęczeni chodem widzą punkt rowerów i sobie go wypożyczają,
2) dla turystów zagranicznych, podobnie j/w
3) dla powiedzmy Poznaniaków (którzy mieszkają daleko od punktów rowerowych, bo inni korzystają raczej z własnych) , którzy parkują gdzieś auto na parkingu buforowym (muszą się uprzednio zarejestrować, wypełnić milion formularzy, uzyskać 100 identyfikatorów, pamiętać pin) i skorzystać z rowerów.
Jak dla mnie po roku ZTM stwierdzi, że rowery nie cieszą się powodzeniem, nie są wykorzystywane i zlikwidują punkty rowerowe:D"
A tym czasem uprościli procedury wynajmu. Myślę, że warto przyjrzeć się wynajmowi rowerów miejskich np. w Londynie i odnieść się do ich danych.
pozdrawiam,
Marcin