Przedsiębiorstwo „TELLER" - case siudy
Horton Andersen, zastępca dyrektora do spraw logistyki firmy „TELLER", jednego z głównych producentów części do mikrokomputerów, był w Nowym Jorku w celu spotkania się z grupa potencjalnych inwestorów. Poproszono go o opis firmy oraz określenie roli działu logistyki w kształtowaniu zalet konkurencyjnych firmy na rynku , Horton wskazał, iż przedsiębiorstwo produkuje części mikrokomputerowe, który to sektor cechuje się najwyższym tempem wzrostu w całym przemyśle komputerowym. Przedsiębiorstwo sprzedaje swe produkty głównie wytwórcom gotowego sprzętu, którzy montują części „TELLER" do swych systemów mikrokomputerowych.
Przedsiębiorstwo powstało w 1976 roku, obecnie zatrudnia 25000 pracowników, a wartość sprzedaży przekroczyła w poprzednim roku 15mnld dolarów. „TELLER" sprzedaje mikroprocesory, sterowniki, pamięci płyty mikrokomputerowe. Ceiem firmy jest być coraz lepszą, szybszą i tańszą niż konkurenci.
„TELLER" zaopatruje się u dostawców caiego świata i swe produkty również sprzedaje na całym świecie. Aby zostać wybraną przez klientów firma usiłuje zorganizować dostawy do klientów i swoich zakładów produkcyjnych, aby były punktualne, bez uszkodzeń i możliwie tanie.
Horton wyczuwając zwiększony nacisk ze strony rynku stwierdził, że "TELLER" bada obecnie możliwość zorganizowania swego systemu logistycznego z punktu widzenia zarządzania łańcuchem dostaw. Grupa inwestorów przyjęła te wiadomość z uznaniem, lecz opis Hortona jest nieco schematyczny. Inwestorzy zażądali bardziej szczegółowego raportu, który podawałby także przykłady.
• Przygotuj ten raport, pamiętając o tym by wskazać, jakie korzyści może mieć firma ,,TELLLR" z zastosowania nowego podejścia.