Witam Pani Justyno
Trzeba przede wszystkim wziąć pod uwagę ile aut i jakiego rodzaju będzie obsługiwał terminal.
Czy będą to ''solówki'' czy będą to ciągniki z naczepami ?
Warto zobaczyć jaka infrastruktura istnieje w około danego miejsca ,czyli czy np w pobliżu jest kilka firm ,które będą korzystać z tej samej drogi transportowej.
Pomyśleć można też o kilku bramach wjazdowych/wyjazdowych tak ,aby jeden samochód nie był blokowany przez drugi. Tak by jednocześnie mógł się ustawić do rozładunku samochód ,a kolejny odjechać bez żadnych problemów ,by była zapewniona odpowiednia przepustowość placu manerwowego.
Aby poprawić bezpieczeństwo należy zamontować w strategicznych punktach monitoring, czyli przy bramach wjazdowych/wyjazdowych oraz przy dokach przeładunkowych.
Postaram się jeszcze uzupełnić swojego posta, ale mam nadzieję ,że chociaż trochę Panią naprowadziłem na dany temat i pomogłem.
edit:
Przy projektowaniu placu manewrowego warto zastosować naprowadzacze świetlne montowane przy rampach ,zamiast montowanych na ziemi odbojników metalowych ,które naprowadzają naczepę kierowcy do doku.
Takie zastosowanie (ledowe naprowadzacze) zaoszczędzi nam wiele miejsca na placu manewrowym ,oraz jest świetnym ułatwieniem dla kierowcy (widzi on światło ledowe w lusterkach bocznych) przy manewrach w nocy jak i w dzień.
Pozdrawiam
Marcin