Witam,
W pierwszej kolejności proponuję wprowadzić jednoznaczną definicję SL. Z Pana wypowiedzi trudno wywnioskować jak w Pana firmie ten wskaźnik jest liczony.
SL może być określany zarówno w ujęciu terminowym, jak i ilościowych (bądź równolegle w tych dwóch aspektach, np. OTIF).
Przykładowe definicje:
Załącznik Schowek-1.jpg nie został znaleziony
Powyższe wskaźniki mogą być liczone total (per firma) lub w odniesieniu do poszczególnych odbiorców. Mogą być również (jak wspomniałam) łączone.
Pan wspomina o "indeksy, w jakich ilościach wpadały w SL, jako zamówienia niezrealizowane w terminie" - porusza Pan tym samym i wątek ilościowej realizacji zamówień (ilość per indeks), jak i wątek terminowości (zamówienia niezrealizowane w terminie). Proszę jednoznacznie określić jak liczony jest SL w systemie Pańskiej firmy, bo dopiero wtedy można mówić o poprawnej interpretacji wyników.
Pozdrawiam
Marta Cudziło
Centrum Logistyki
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania