Witam,
myślę, że posiadamy zbyt mało informacji, aby próbować udzielić konstruktywnych odpowiedzi. Rozwiązanie części problemów może przynieść np. wdrożenie systemu WMS w magazynie. System WMS może nie tylko usprawnić i przyspieszyć obsługę zwrotów i przebieg procesu reklamacyjnego, ale również wpłynąć na modyfikację wielu procesów w przedsiębiorstwie. Wiele zależy także od zapisów w umowach, które zawieracie Państwo z kontrahentami. Może warto więc zastanowić się nad przeredagowaniem niektórych zapisów w umowach zawieranych z firmami zewnętrznymi, aby uniknąć takich kłopotów w przyszłości lub przynajmniej ułatwić sobie dochodzenie należności? W magazynie warto wprowadzić regulamin i formularz zwrotów. Jeśli zależy Wam na współpracy z firmą zewnętrzną, to zapewne należy wymienić uszkodzone artykuły na nowe.
Myślę, że warto także poszerzyć wiedzę na ten temat, ciekawym uzupełnieniem informacji mogą być np.
merytoryczne artykuły na ten temat.
Pozdrawiam
ŁP