Witam,
w największym skrócie i uproszczeniu można powiedzieć, że obsługa klienta oczywiście ma decydujący wpływ na kształtowanie przewagi konkurencyjnej danego przedsiębiorstwa. Wyraża się ona poprzez zdolność do zaspokajania wymagań i oczekiwań klientów.
Wg mnie do czynników wpływających na konkurencyjność centrum logistycznego może należeć np. dysponowanie: odpowiednimi środkami transportu, terminalem intermodalnym, powierzchnią magazynową i biurową oraz nowoczesną infrastrukturą informatyczną.
Centrum logistyczne powinno oferować całościowy pakiet usług, w tym kontrolę jakości, magazynowanie, zarządzanie transportem (wybór optymalnych rozwiązań transportowych), usługi celne, ubezpieczeniowe itd.
Uzupełnienia i usystematyzowania tych informacji można spróbować szukać np. w artykułach
indeksowanych przez Google Scholar oraz opublikowanych w czasopismach branżowych i na tym
portalu.
Życzę powodzenia i pozdrawiam
ŁP