Witam serdecznie,
Moja firma rozpoczyna handel kilkoma artykułami FMCG. Zdałem sobie sprawę, że logistyka to podstawa, a w temacie jestem zielony. Proszę o pomoc:
Jako, że jestem pośrednikiem kupującym towar u producenta i sprzedającym swoim klientom i nie posiadam zbyt dużego magazynu, chciałbym by towar jechał bezpośrednio od producenta do mojego klienta.
Pytanie 1: jeśli zlecę producentowi wysłanie towaru do klienta, pozna kto jest moim odbiorcą. Jak tego uniknąć? Czy skorzystanie z usług centrum logistycznego to jedyne wyjście? Producent > centrum logistyczne > mój klient
Pytanie 2: Jak to jest możliwe, że w internecie ludzie kupują towary które są tańsze kilka groszy niż w sklepie (np środki czystości, kosmetyki) i robią to choć koszt przesyłki jest często większy niż wartość towaru? Czy dobrze rozumuję, że w dzisiejszych czasach ludzie kupują w internecie np płyn do naczyń i jego przesyłka przez pół polski jest na tyle tania, że to sie opłaca obu stronom transakcji?
Pytanie 3: Zamierzam sprzedawać produkty do czyszczenia. Super jeśli odbiorca zamawia odrazu całą paletę - wtedy to dla mnie opłacalny biznes. Ale jak skoordynować logistykę by opłacało się wysyłać pojedyńcze sztuki o wartości kilku złotych lub 10-30 kg paczki. Chodzi o wysyłkę z centrum logistycznego do poszczególnych odbiorców w całym kraju. Przecież to już się dzieje.
Dziękuję i pozdrawiam,
Paweł Antoniak