Witam,
akurat w tym przypadku nie czujemy się ekspertami, więc proszę szukać rozwinięcia tego zagadnienia w literaturze przedmiotu, ale wg mnie - wskaźnik MPM to najczęściej ilość błędnych dostaw na milion.
Poza tym wskaźnik MPM dopuszcza kilka interpretacji, tzn. zawsze jest to odniesienie "błędów do całości", natomiast można mówić o odniesieniu do linii na zamówieniach, do liczby sztuk lub do liczby zamówień.
Czyli może to być:
- liczba linii z zamówień klientów, które nie zostały zrealizowane w całości (lub na czas) / łączna liczba linii ze wszystkich zamówień klientów * 1.000.000 (wtedy nie ma znaczenia ilu sztuk zabrakło z danej linii czyli danego towaru)
- liczba zamówień niezrealizowanych w całości (lub na czas) / wszystkie zamówienia * 1.000.000 (wtedy nie ma znaczenia ilu towarów i w jakiej ilości zabrakło)
- liczba sztuk niedostarczonych zgodnie z zamówieniem / łączna liczba zamówionych sztuk * 1.000.000 (jest to najbardziej szczegółowe podejście).
Niezależnie od podejścia istotne jest aby zarówno w liczniku jak i w mianowniku formuły obliczeniowej:
- obie wielkości miały ten sam poziom odniesienia (liczba linii lub liczba sztuk towarów lub liczba dokumentów zamówieniowych).
- obie wielkości odnosiły się do tego samego okresu czasu.
Pozdrawiam
ŁP