Witam,
to raczej pytanie z obszaru ekonomii i analizy strategicznej firm, a nie szeroko rozumianej logistyki.
Dlatego możemy zaproponować tylko naszą interpretację tego problemu. W naszym odczuciu załamana krzywa popytu stanowi specyficzny, konkretny przypadek zastosowania analizy konkurencyjności rynku w 5 wymiarach. Ukazuje asymetrię reakcji popytu na podwyżkę i obniżkę ceny stanowiąc tym samym badanie siły rywalizacji konkurencyjnej rynku w warunkach oligopolu.
Szerszego omówienia zagadnienia radzimy szukać w literaturze przedmiotu.
Warto zajrzeć np. do następujących książek:
- G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2002,
- A. Stabryła, Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa 2005,
- M. Romanowska, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2015.
Pozdrawiam
ŁP