Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Rodzaje usług logistycznych

Rodzaje usług logistycznych 11 lata 7 miesiąc temu #3727

  • Michał_TiL
  • Michał_TiL Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 1
  • Oklaski: 0
Jakie są rodzaje usług logistycznych na dzisiejszym rynku usług logistycznych??
Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Rodzaje usług logistycznych 11 lata 7 miesiąc temu #3728

  • Marcin_L
  • Marcin_L Avatar
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Człowiek największą wartością firmy
  • Posty: 188
  • Otrzymane podziękowania: 15
  • Oklaski: 20
Witam
Temat jest obszerny gdyż logistyka jako logistyka świadczy szereg usług w dzisiejszym świecie. Dlatego przytoczę pierwszą odnalezioną stronę w google po wpisaniu ''Rodzaje usług logistycznych''


RODZAJE USŁUG LOGISTYCZNYCH

Można wyróżnić cztery grupy usług logistycznych: – usługi spedycyjne, -transportowe, - magazynowe i - dodatkowe.
1. Usługi spedycyjne do których zalicza się:
- udzielanie porad, wybór pojazdu i planowanie tras przewozu,
- ustalanie ceny i formułowanie warunków przewozu, w tym – miejsca i terminu na-dania i załadunku przesyłki, dodatkowego ubezpieczenia ładunku,
- zawarcie umowy przewozu wraz z ważeniem, znakowaniem (np. nadaniem kodu kreskowego),
- przygotowanie dokumentów handlowych, w tym również do odprawy celnej,
- w razie potrzeby sporządzanie protokołu szkodowego.

2. Usługi transportowe - polegają na przewozie ładunku w warunkach odpowiednich dla jego podatności transportowej naturalnej, technicznej i ekonomicznej. Usługi transportowe są bezpośrednio związane z wyborem środka i gałęzi trans-portu (transport drogowy, kolejowy, lotniczy, morski, śródlądowy, kombinowany). W zależności od rodzaju, wielkości ładunku, opakowania i technologii przewozu usługi transportowe można podzielić na cało pojazdowe, częściowe lub drobnicowe.
3. Usługi magazynowania - usługi związane z zarządzaniem zapasami w magazynach, w których oprócz czasowego składowania krótko- i długoterminowego wymienić trzeba przyjmowanie, wydawanie towarów, formowanie, rozformowanie jednostek ładunkowych, kompletacja przesyłek według zamówień klientów, przeładunek i sortowanie przesyłek, pakowanie, przepakowanie, gospodarkę pojemnikami, paletami, itd.
4. Usługi dodatkowe - usługi, które nie mieszczą się w wymienionych kategoriach, takie jak np. dodawanie instrukcji lub kart gwarancyjnych do towarów, etykietowanie, tworzenie zestawów promocyjnych, pobieranie należności od klienta, itp.
Należy również dodać, iż szeroki wachlarz usług operatorów spełnia najbardziej wyszukane wymagania i to nie tylko w zakresie obsługi logistycznej, chociaż operatorzy logistyczni głownie zajmują się świadczeniem zintegrowanych usług związanych z przepływem towarów i informacji. Klient operatora logistycznego powierzając swój towar może liczyć na przewóz, usługi związane z obsługą magazynową, odprawą celną czy płatnością za towar. Klienci są coraz bardziej wymagający i oczekują rozszerzenia usług np. fakturowania odbiorcy w imieniu nadawcy, przyjmowanie zwrotów w ramach serwisu po sprzedażowego (np. z tytułu gwarancji), wymiany wadliwych towarów czy montażu wstępnego lub końcowego. Usługi te trudno zaliczyć do usług logistycznych, gdyż leżą w obszarze obsługi marketingowej, sprzedażowej, a czasami działalności produkcyjnej. Usługi operatorów logistycznych mają swoje odpowiedniki w przeszłości u „konwencjonalnych" spedytorów, którzy także oferowali tego typu usługi korzystając z ówczesnych osiągnięć techniki i technologii.
Współcześnie mówi się o pakietyzacji usług, logistyce kontraktowej, usługach tzw. one-stop shopping i logistics solutions, które odbiegają od dotychczasowych po-działów i klasyfikacji, a w gruncie rzeczy składają się na kompleksową obsługę logi-styczną towarów według indywidualnych potrzeb klienta. Tak poszerzona oferta coraz częściej ma charakter obsługi logistycznej, gdzie wykonawca usług uczestniczy nie tylko w dostawach zaopatrzenia czy dystrybucji, ale czasem też przejmuje częściowo funkcje produkcji, sprzedaży czy marketingu.
Oferowanie usług spedycyjnych, transportowych i magazynowych, a także dodatkowych usług logistycznych świadczonych przez różne podmioty, na dużą skalę i powszechnie, nazwać można zjawiskiem „industrializacji usług logistycznych".

Transport – to zespół czynności związanych z przemieszczeniem osób i dóbr materialnych przy użyciu odpowiednich środków. W logistyce odgrywa bardzo ważną rolę ze względu na przeznaczenie ładunków, a także tworzenie usług pomocniczych
Każda usługa firmy transportowej jest gotowym rozwiązaniem pewnego problemu logistycznego. Odbiorcami są przede wszystkim firmy, dla których najistotniejszy jest krótki czas dostarczenia przesyłki, pewność, co do dotrzymania deklarowanego terminu i gwarancja rzetelności wykonanej usługi.
Do takich odbiorców zaliczają się: agencje reklamowe, banki, firmy komputerowe, przedstawicielstwa dużych firm zagranicznych, firmy konsultingowe.
Przykładem usługi zaprojektowanej specjalnie dla wyżej wymienionych klientów jest serwis miejski, wprowadzony w wielu firmach transportowych. Charakteryzuje się on profesjonalizmem obsługi na terenie miasta przy użyciu przede wszystkim kurierów motorowych i rowerowych.
Firmy nierzadko korzystają z wyspecjalizowanych systemów, jak system SPN
Jego głównymi założeniami są:
- transport i przeładunek w ramach godzin popołudniowych i nocnych;
- ustalenie stałych tras z określeniem dokładnego rozkładu jazdy dla poszczególnych samochodów;
- wyznaczenie maksymalnego czasu przeładunku, aby zachować termin przyjazdu samochodów do stacji docelowych;
- oddzielenie czynności sortowania przesyłek od ich transportu, kierowcy są odpowiedzialni za punktualny przyjazd samochodu, a pracownicy miejsca przeładunkowego – za punktualny przeładunek.
Takie rozwiązanie wdraża się zwłaszcza w dostawach przesyłek z wykorzysta-niem transportu kolejowego. Ponadto usprawniają one organizację pracy. W miejscach przeładunków kierowcy dojeżdżający z dalszych stacji maja możliwość nocowania. Dzięki temu mogą być w ciągu dnia wykorzystani jako kurierzy. Zapewniony mają także wypoczynek niezbędny do codziennych jazd.

Mam nadzieję, że to przybliży szukanie w google oraz jego obsługę, bądź też inne szukanie w przyszłości.
Pozdrawiam
Marcin
Uwielbiam pracę z kreatywnymi ludźmi.
Ostatnio zmieniany: 11 lata 7 miesiąc temu przez Lukasz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Rodzaje usług logistycznych 11 lata 7 miesiąc temu #3738

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam,

temat jest rzeczywiście bardzo obszerny, dlatego oprócz odsyłania do Internetu warto również wskazać inne źródła, na podstawie których można wzbogacić wiedzę.
My polecamy oczywiście książkę pod red. Włodzimierza Rydzkowskiego, Usługi logistyczne, wyd. II, ILiM, Poznań 2007, a także szereg artykułów na naszym portalu i w czasopiśmie Logistyka. Wystarczy skorzystać z wyszukiwarki dostępnej na naszym portalu.
Życzę przyjemnej lektury.
Pozdrawiam
ŁP
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.147 s.