Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Przykłady oferty spedycyjnej w transporcie lotniczym oraz w przewozoach ponadgabarytowych

Przykłady oferty spedycyjnej w transporcie lotniczym oraz w przewozoach ponadgabarytowych 13 lata 2 miesiąc temu #2768

  • Furgon
  • Furgon Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 17
  • Oklaski: 0
Witam serdecznie,

Prosiłbym o przykładowy wzór lub listy warunków, które spedytor powinien zawrzeć w umowie spedycyjnej:

1) w przypadku gdy w zleceniu spedycyjnym klient zaznacza przewóz konstrukcji stalowych

2) w przypadku transportu lotniczego, gdy klient w zleceniu nie podaje istotnych informacji np. że chodzi o towar przestrzenny. Okazuje się że spedytor rezerwuje zbyt małą przestrzeń ładunkową (wynikają z tego opóźnienia) -> jakie zmiany można nanieść na wcześniejszą umowę i jakie obciążenia wskutek spóźnienia musi ponieść zleceniodawca

Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp:Przykłady oferty spedycyjnej w transporcie lotniczym oraz w przewozoach ponadgabarytowych 13 lata 2 miesiąc temu #2775

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam,

w przypadku konstrukcji stalowych (tutaj istnieje podejrzenie, że będą to przewozy ponadnormatywne),
w największym skrócie można odpowiedzieć, że w zleceniu/umowie spedycyjnej powinny być zawarte wszystkie informacje, które pozwolą przewoźnikowi na określenie, czy będzie to tradycyjny przewóz (niewymagający dodatkowych zezwoleń), czy też przewóz ponadnormatywny, a jeśli tak, to informacje zawarte we wspomnianym dokumencie powinny umożliwić przewoźnikowi określenie rodzaju zezwolenia, jakiego będzie potrzebować żeby zrealizować przejazd zgodnie z przepisami dotyczącymi przewozów ponadnormatywnych (podstawowe informacje to m.in. wymiary zewnętrzne konstrukcji, jej masa, i być może określenie tzw. masy skupionej).

W drugim przypadku, z ogólnych przepisów o spedycji wynika, że jeśli nadawca ładunku źle określi jego parametry i nie można zrealizować przewozu, to spedytor ma prawo odmówić przyjęcia takiej przesyłki do przewozu. Większość spedytorów ma swoje regulaminy lub w treści zlecenia jako stały punkt ma zapisaną wysokość kar umownych, z reguły w wysokości określonych procent wartości frachtu. Natomiast w transporcie lotniczym mogą obowiązywać dodatkowe przepisy, ponieważ transport lotniczy i morski są bardzo specyficzne i wielkość kary może być określona w tych przepisach. Dodatkowo pod uwagę należy brać kodeks handlowy, w który m.in. dotyczy realizacji różnych usług, także transportowych.

Pozdrawiam
mgr inż. Izabela Jeleń
Instytut Logistyki i Magazynowania
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.115 s.