Witam,
raczej powinno się to formułować jako przewóz całopojazdowy:
Przewóz całopojazdowy ma miejsce, jeżeli zleceniodawca płaci za zdolność załadowczą (pojemność) zamówionego samochodu, bez względu na ilość i objętość towaru, jaki załaduje, czyli wynajmuje cały pojazd. Definicja ta jest identyczna dla wszystkich gałęzi transportu, zatem w transporcie samochodowym przewóz całopojazdowy będzie dotyczyć wynajmu pojazdu, a w przypadku kolei całego pociągu (przewozy całopociągowe). Podstawowym dokumentem przewozowym jest list przewozowy, krajowy lub międzynarodowy – tzw. list CMR (wzór określa konwencja CMR). Organizacja tych przewozów jest bardzo prosta, ponieważ charakteryzuje się ona następującymi cechami:
- Jedno miejsce nadania oraz odbioru.
- Jednorodny ładunek lub ładunek różnorodny, ale dostarczany z jednego miejsca nadania do jednego miejsca odbioru.
- Przesyłka wypełnia całą lub prawie całą ładowność danego środka transportu.
Pozdrawiam
mgr inż. Izabela Jeleń
Instytut Logistyki i Magazynowania