Firma produkująca napój gazowany
Pewna firma produkująca napój gazowany opiera się przede wszystkim na własnej dystrybucji. Wprawdzie nie jest to najtańszy model dystrybucji, ale daje wiele korzyści, które naszym zdaniem uzasadniają taki wybór. Dzięki własnej dystrybucji mamy bowiem stały, bezpośredni kontakt z klientem, możemy więc szybko reagować i realizować jego oczekiwania. W ten sposób nie dopuszczamy do powstania braków w zaopatrzeniu poszczególne asortymenty naszych produktów, co – jak łatwo się domyślić – chroni nas przed ewentualnym zmniejszeniem wolumenu (wielkości) sprzedaży. Bezpośredni kontakt z klientem daje nam też możliwość właściwego zadbania o jakość serwisu i efektywne, czy są właściwie eksponowane, i szybko możemy eliminować wszelkie niedociągnięcia w tym zakresie.
Nasza firma jest w trakcie reorganizacji segmentu logistyki, ale ta reorganizacja nie będzie polegała na zmianie modelu dystrybucji, lecz tylko na zmianie struktury logistyki i wyodrębnieniu jej w osobny dział. Dotychczas logistyka wewnętrzna, czyli związana z zaopatrzeniem w surowce i komunikacją między zakładami produkcyjnymi oraz magazynami dystrybucyjnymi, była ulokowana w jednym dziale operacyjnym, natomiast logistyka zewnętrzna, związana z dystrybucją do punktów sprzedaży – w dziale handlowym. Teraz powstanie osobny dział logistyki, co naszym zadanie jest bardziej racjonalne przy tak dużej skali naszego biznesu.
Polecenia
Przeanalizuj powyższy tekst i odpowiedz na pytania.
1.Jaka formę dystrybucji stosuje firma produkująca napój gazowany i jakie czerpie z tego tytułu korzyści?
2.Czy firma planuję zmianę modelu dystrybucji w najbliższym czasie?
3.Jakiego typu zmiany logistyczne zamierza przeprowadzi firma produkująca napój gazowany?