Mam kilka pytań zamkniętych. Prosiłbym Was abyście powiedzieli, która odpowiedź WASZYM zdaniem jest prawidłowa:
1) Ujęcie marketingowe dystrybucji oznacza działalność
a) Zorientowaną na osiągnięcie pożądanego poziomu obsługi klienta poprzez zastosowanie odpowiedniego sposobu rozmieszczenia produktów na rynku
b) Prowadzącą do osiągnięcia celów ustalonych w dziedzinie sprzedaży
c) Zorientowaną na osiągnięcie pożądanego poziomu logistycznej obsługi klienta poprzez zastosowanie odpowiedniego sposobu rozmieszczenia produktów na rynku i generującą minimalne koszty
2) Dystrybucja fizyczna wyrobów gotowych obejmuje
a) Koordynację przepływów fizycznych w łańcuchu dostaw związanych z danym procesem tworzenia łańcucha dostaw
b) Koordynację podaży z popytem na dany produkt, co wiążę się ze strukturalną realizacją planów sprzedaży przedsiębiorstwa
c) Działania podejmowane w celu zapewnienia efektywnego ruchu wyrobów gotowych od linii produkcyjnej do konsumenta
3) Ujęcie ekonomiczne dystrybucji oznacza
a) Zawieranie transakcji kupna – sprzedaży
b) Działalność prowadzącą do osiągnięcia celów ustalonych w dziedzinie sprzedaży
c) Podział dóbr między członków społeczeństwa w formie wymiany rynkowej, jak również przyznawanych na podstawie określonych kryteriów
5) Funkcjonowanie hurtowni oznacza wykonywanie działań
a) Tworzących i nie tworzących wartość dodatkową towarów
b) Tworzących wartość dodatkową towarów
c) Usługowych względem detalistów i podhurtowników
6) Oczekiwania nabywców dotyczące fizycznej dostępności produktów i zakresu wymaganych usług są jedną z determinant
a) Stopnia zaangażowania personelu bezpośrednio obsługującego konsumentów
b) Stopnia zaangażowania personelu komórek marketingowych przedsiębiorstwa
c) Stopy intensywności dystrybucji
7) Logistyka dystrybucji obejmuje realizację głównie
a) Transakcyjnych funkcji dystrybucji
b) Wszystkich funkcji dystrybucji
c) Transakcyjnych i potransakcyjnych funkcji dystrybucji
Elektroniczne kanały dystrybucji
a) Łatwo się tworzy, ale trudno jest dzięki nim uzyskać i utrzymać przewagę konkurencyjną
b) Łatwo się tworzy i ułatwiają uzyskanie oraz utrzymanie przewagi konkurencyjnej
c) Łatwo się tworzy i mają znikomy wpływ na uzyskanie oraz utrzymanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
9) Efekt synergii powstaje w
a) Zintegrowanym kanale dystrybucji
b) Każdym kanale dystrybucji
c) Konwencjonalnym kanale dystrybucji
10) Projektowanie kanału dystrybucji może być zapoczątkowane
a) Szybszym tempem rozwoju producenta wyrobów gotowych
b) Wprowadzeniem nowego produktu na rynek
c) Dążeniem do minimalnych kosztów obsługi klienta
12) Reguła 5C jest istotna ze względu na
a) Stosowanie standardów w procesach logistyki dystrybucji
b) Dążenie do obniżenia poziomu zapasów wyrobów gotowych
c) Dobór pośredników w kanale dystrybucji
13)W oparciu o prawo pierwiastka kwadratowego można stwierdzić, że:
a) Redukcja liczby magazynów wyrobów gotowych prowadzi do zwiększenia kosztów transportu proporcjonalnie do pierwiastka kwadratowego z liczby zredukowanych magazynów
b) Redukcja liczby magazynów w kanale dystrybucji prowadzi do redukcji wielkości zapasów
c) Koszty zapasów maleją proporcjonalnie do pierwiastka kwadratowego z liczby zredukowanych magazynów
15) W kanałach dystrybucji realizowane są funkcje
a) Transakcyjna, logistyczna i usługowa
b) Logistyczna, usługowa i dodatkowa
c) Transakcyjna, logistyczna i wspomagająca
18) Dystrybucja fizyczna obejmuje
a) Działania pozwalające zrealizować wymiar ekonomiczny, marketingowy i logistyczny
b) Transport, magazynowanie, pakowanie, przerób handlowy i manipulację
c) Transport, magazynowanie, pakowanie, przerób handlowy, manipulację…
20) Do głównych celów logistyki dystrybucji zalicza się
a) Minimalizację czasu i kosztów dystrybucji oraz osiąganie jak najwyższego poziomu logistycznej obsługi klienta
b) Redukcję kosztów dystrybucji i poprawę jakości logistycznej obsługi klienta
c) Minimalizację czasu dystrybucji, poprawę jakości logistycznej obsługi klienta i redukcję kosztów
21) Najwyższy stopień integracji podmiotów charakteryzuje kanały
a) Administrowane
b) Kontraktowe
c) Korporacyjne
22) Jeśli pkt rozdzielający znajduje się w górnej części łańcucha dostaw to
a) Łatwiej można obsłużyć popyt w sensie ilościowym i wartościowym, a luka czasowa się zmniejsza
b) -/-, a luka czasowa się zwiększa
c) -/-, a luka czasowa pozostaje bez zmian
23) Wskaźnik perfekcyjnego zamówienia można wykorzystać do
a) Zdefiniowania cech logistyka perfekcjonisty
b) Opisania mechanizmów wykonania doskonałej dostawy
c) Zdefiniowania celów logistycznej obsługi klienta