Witam,
znane są dwa typy kanałów dystrybucji: konwencjonalne i zintegrowane.
W kanałach konwencjonalnych każde kolejne ogniwo na drodze przepływu produktu jest finalnym odbiorcą dla ogniwa poprzedniego. W ten sposób główna uwaga odbiorcy koncentruje się zawsze na pierwszym dla niego ogniwie.
Kanały zintegrowane mają ograniczać negatywne konsekwencje związane z funkcjonowaniem kanałów konwencjonalnych. Zazwyczaj są tworzone na dłuższy czas, a ich koszty działania są niższe niż kanałów konwencjonalnych, ponieważ wśród uczestników nie dochodzi do powielania funkcji.
W celu pogłębienia wiedzy na ten temat warto zajrzeć np. do następujących książek:
- Adam Barcik, Logistyka dystrybucji, Bielsko-Biała 2005,
- Piotr Cyplik, Danuta Głowacka-Fertsch, Marek Fertsch, Logistyka przedsiębiorstw dystrybucyjnych, Poznań 2008,
- Bogusław Śliwczyński, Adam Koliński, Organizacja i monitorowanie procesów dystrybucji, wyd. 2, Poznań 2014.
Warto także przejrzeć
artykuły na ten temat opublikowane na tym portalu.
Pozdrawiam
ŁP