Witam.
Potrzebuję pomocy w rozwiązaniu tego ćwiczenia:
Celem projektu jest przygotowanie koncepcji niszowej firmy działającej w branży logistycznej. Najlepiej, gdyby ta firma
oferowała coś, czego nie oferują inne firmy na danym rynku.
Elementy opracowania:
1. Pierwszym etapem jest przygotowanie założeń strategicznych:
I. ISTOTA OFERTY FIRMY
• krótki opis, czym firma będzie się zajmować
• niezbędne nakłady inwestycyjne (przybliżone)
II. RYNEK, NA KTÓRYM FIRMA BĘDZIE DZIAŁAĆ
• czy usługi / produkty będą przeznaczone na rynek lokalny, regionalny, krajowy, międzynarodowy czy globalny?
• czy popyt na usługi / produkty będzie ulegał sezonowym zmianom? jeśli tak, jak będą minimalizowane skutki
tej sezonowości?
• jakie mogą być koszty i bariery wejścia przedsiębiorstwa na rynek?
• najważniejsi konkurenci firmy i krótka ocena ich działalności marketingowej (produkt, promocja, dystrybucja,
polityka cen)
III. GRUPA DOCELOWA / GRUPY DOCELOWE
• krótki opis segmentu docelowego / segmentów docelowych (w tym ich oczekiwać w stosunku do oferty firmy)
IV. KORZYŚCI Z ZAKUPU I POŻĄDANY WIZERUNEK MARKI
• jakie firma będzie zaspokajać potrzeby racjonalne, a jakie potrzeby emocjonalne klientów docelowych?
• pożądany wizerunek firmy - o konsumenci powinni myśleć o firmie?
• jaka jest pożądana osobowość firmy - kim powinna być firma, gdyby była człowiekiem?
• jakie wartości powinny być kojarzone z firmą / tą osobą?
V. PODSUMOWANIE - ESENCJA MARKI
• jaka będzie unikatowa cecha, która będzie odróżniała firmę od konkurentów?
2. Założenia strategiczne stanowią podstawę dalszych działań, do których można zaliczyć np.:
• wybór nazwy dla firmy
• pomysł na promocję firmy .
Będę wdzięczna za każdą, choćby najmniejszą podpowiedź