Wydaję mi się, że AI wpłynie całkiem pozytywnie na branże logistyczną, mimo wszystko uważam, że stopień zatrudnienia w tym obszarze nie będzie się zmniejszał na tyle gwałtownie żeby masowo pozbawiać nas pracy.
Sztuczna inteligencja pozwala na rozszerzone podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym: zespoły logistyczne często obsługują szeroki zakres złożonych, ale powtarzalnych zadań, które wymagają dużych ilości danych wejściowych w celu dokonania najlepszego wyboru. Pracownik musiałby w wielu takich sytuacjach zgłębić dużą wiedzę, przeanalizować wiele zmiennych co w efekcie wydłuża czas realizacji procesu i zwiększa pośrednio i bezpośrednio koszty. W praktyce pracownicy często potrzebują 10 minut lub więcej, aby zebrać potrzebne informacje. Przy pomocy sztucznej inteligencji i powiązanym narzędziom profesjonaliści z łańcucha dostaw mogą zautomatyzować analizę i zawęzić wybór do zaledwie dwóch lub trzech w ciągu kilku sekund.
Osobiście rozwój AI postrzegam jako szanse na zwiększenie skuteczności logistyki, pomoc w organizowaniu jej i wspomaganie pracowników, którzy jeszcze przez długi czas będą poszukiwani na rynku pracy.