Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Analiza wpływu stopnia obciążenia ruchem na wartość współczynnika przeliczeniowego dla pojazdów ciężkich na skrzyżowaniach typu rondo

Jak dotąd w polskiej praktyce projektowej jak i w obliczeniach prowadzonych na potrzeby analiz ruchowych stosowane są stałe wartości współczynników przeliczeniowych dla pojazdów ciężkich. Celem artykułu jest analiza wpływu stopnia obciążenia ruchem na wartość współczynnika przeliczeniowego dla pojazdów ciężkich na skrzyżowaniach typu rondo. Wyniki obecnych - wstępnych - badań własnych wskazują, że wartość współczynnika przeliczeniowego dla pojazdów ciężkich zależna jest od obciążenia przekroju ronda. W zależności od stopnia tego obciążenia wartość współczynnika przeliczeniowego dla pojazdów ciężkich waha się w zakresie 1.92 ÷ 2.25 [-].

Automatyczna akwizycja danych w rozproszonych systemach teletransmisyjnych

W artykule przedstawiono propozycję mającą wspomagać zarządzanie wybranymi elementami wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej, w szczególności kontroli jakości energii dostarczanej do odbiorców końcowych. Prezentowane wyniki obejmują wybrane elementy projektu w ramach prac podstawowych w kontekście archiwizacji i szybkiej identyfikacji sygnałów elektrycznych. Przeprowadzone badania wskazują na wysoką skuteczność identyfikacji stanu i jakości energii na podstawie aglomeracji bardzo dużej liczby pakietów informacyjnych.

Przetwarzanie danych surowych w bayesowskich algorytmach śledzenia pojazdów

Artykuł dotyczy jednego z istotnych zagadnień związanych z wykorzystaniem technik śledzenia pojazdów w Inteligentnych Systemach Transportowych, jakim jest kwestia przygotowania danych wejściowych dla algorytmu śledzenia. Ze względu na fakt, iż typowe algorytmy śledzenia nie są zdolne do prawidłowego wyznaczenia trajektorii ruchu dla obiektów reprezentowanych przez sygnały o poziomie zbliżonym do szumu, wykorzystywana jest w tym celu technologia Track-Before-Detect (TBD). Tego rodzaju algorytmy oparte są na podejściu bayesowskim z wykorzystaniem pełnej informacji o obiekcie. W artykule zilustrowane zostały efekty śledzenia możliwe do uzyskania dzięki wykorzystaniu danych surowych, co pozwala na efektywne śledzenie obiektów zlokalizowanych blisko siebie, charakteryzujących się odmiennymi kolorami. Wyjątek stanowią obiekty o kolorze zbliżonym do tła, które podlega estymacji i eliminacji.

Certyfikacja i homologacja wyrobów i pojazdów samochodowych w gospodarce wolnorynkowej

EKG ONZ). Omówiono zasady prawne badań i certyfikacji w tzw. obszarze dobrowolnym oraz regulowanym - obowiązkowym. Scharakteryzowano procedury oceny zgodności wg „modułowego podejścia”. Przedstawiono procedury procesu homologacji dla grup wyrobów, których niepoprawne działanie może szczególnie zagrażać bezpieczeństwu użytkowników. Ta grupa wyrobów objęta jest dyrektywami „starego podejścia” (sektorowymi). Badania tego typu wyrobów mogą być realizowane tylko w laboratoriach notyfikowanych, które dysponują specjalistycznym zapleczem technicznym i kadrowym.

Problem transportu zrównoważonego w Rosji

Jednym z bardzo istotnych i szeroko dyskutowanych zagadnień stało się w ostatnim czasie proekologiczne podejście do zagadnień związanych z organizacją transportu samochodowego (zrównoważony transport). Badania wskazują, iż głównym źródłem zanieczyszczenia atmosfery są środki transportu wyposażone w silniki spalinowe. Podczas procesu spalania paliwa, do atmosfery wydzielane są znaczne ilości metali ciężkich, toksyczne substancje oraz niezwykle szkodliwe związki ołowiu, które są przyczyną wielu ciężkich chorób.

Korelacja wydatków budżetowych na infrastrukturę drogową z wartościami wskaźników poziomu motoryzacji dla wybranych miast w polsce

W pracy rozpatrzono wybrane wskaźniki poziomu motoryzacji (liczbę zarejestrowanych pojazdów mechanicznych i samochodów osobowych) dla następujących miast: Gdańsk, Gliwice, Kraków i Szczecin. Wartości tych wskaźników skorelowano z wydatkami inwestycyjnymi z budżetu miasta na rozwój infrastruktury drogowej. Wyznaczone wartości współczynników korelacji Pearsona porównano z wartościami granicznymi uwzględniającymi liczebność próbki.

Wpływ mieszanek biobutanolu z olejem napędowym na stężenia wybranych składników toksycznych spalin

Jednym ze sposobów ograniczenia wpływu toksycznych składników spalin na środowisko naturalne jest stosowanie paliw pochodzenia roślinnego. W przeprowadzonych badaniach wykorzystano tego typu paliwa czyli mieszanki biobutanolu z niskosiarkowym olejem napędowym EKODIESEL ULTRA B. W ramach przeprowadzonych badań wyznaczono stężenia składników toksycznych spalin. Podczas ich realizacji na hamowni silnikowej badany silnik PERKINS 1104C-44 pracował według zewnętrznej charakterystyki prędkościowej w całym jej zakresie prędkości obrotowej.
Subskrybuj to źródło RSS