Zaloguj się

WIEDZA

Rola węzłów logistycznych w integracji transportu wnioski wynikające z polityki transportowej

W artykule przedstawiono dyskusję nad polityką transportową UE w realizacji integracji transportu. Opisano rolę i lokalizację zintegrowanych węzłów logistycznych i transportowych. Przedstawiono istniejące i proponowane rozmieszczenie centrów logistycznych i dystrybucyjnych w sieci TEN-T. We wnioskach opisano efekty oddziaływania zintegrowanego systemu logistycznotransportowego na gospodarkę i środowisko.

Konstrukcja indeksu zmian kosztów jednostkowych wozokilometra z tytułu wprowadzenia systemu elektronicznej opłaty za przejazd po drogach krajowych w krajowym i międzynarodowym transporcie ładunków

Celem artykułu jest prezentacja metodyki konstrukcji wskaźnika zmian kosztów jednostkowych w transporcie drogowym ładunków na skutek wprowadzenia z dniem 1 lipca 2011 r. systemu elektronicznej opłaty za przejazd. W wyniku wprowadzenia w dniu 1 lipca 2011 r.

Wpływ sterowania sprzęgiem hydrostatycznym na możliwości trakcyjne pojazdu wysokiej mobilności

W referacie przedstawiono koncepcje dwuczłonowej bezzałogowej platformy lądowej (BPL) wysokiej mobilności wyposażony w hydrostatycznie sterowany sprzęg. Sprzęg ten jest odpowiedzialny za realizację procesu skrętu oraz poprawę stateczności pojazdu podczas pokonywania przeszkód terenowych i pracy zainstalowanymi na nim osprzętami. Główną ideą przy opracowaniu tego zespołu było zapewnienie uzyskania przez BPL wysokiej zdolności pokonywania przeszkód terenowych i dużej zwrotności. W referacie zwrócono uwagę na problem mobilności w aspekcie pokonywania przeszkód pionowych.

Wpływ pasażerskiego ruchu promowego na rozwój miasta na przykładzie linii promowej Gdynia-Karlskrona

Wprowadzenie Żegluga promowa jest jednym z rodzajów żeglugi regularnej. Jej specyfiką jest jednoczesny przewóz pasażerów i ładunków tworzących jeden rynek. Łączny transport dwóch różnych segmentów wymaga zastosowania wyspecjalizowanych statków - promów. W związku z powyższym na jednostkach promowych wyodrębniona jest część pasażerska oraz część towarowa dla pojazdów.

Rola i funkcjonalność wbudowanych środowisk operacyjnych w systemach wizyjnych

Popularność wbudowanych systemów operacyjnych jest wyznacznikiem postępu technologicznego i znakiem współczesnych czasów. Systemy wbudowane umożliwiają implementację cech inteligencji (ang. smart feature) zarówno do urządzeń specjalizowanych jak i codziennego użytku. Główną cechę urządzeń inteligentnych stanowi autonomiczność w wykonywaniu powierzonych działań. Wypowiedź koncentruje uwagę na roli i funkcjonalności wbudowanych systemów operacyjnych (ang. embedded) dla procesów nadzorowania wizyjnego. W artykule przedstawiono i porównano systemy wbudowane skompilowane na bazie rodziny systemów Windows oraz Unix. Porównanie systemów wbudowanych zostało przeprowadzone na podstawie otrzymanych funkcjonalności systemu wizyjnego z zastosowaniem inteligentnej kamery.

Economic regulation of airport charges in

Abstract: This paper is about situation on the Air Transport market, especially about economic regulation of airports. After Directive 2009/12/EC on airport charges, the EU advises to regulate airports, which annual traffic is over five million passenger movements and to the airport with the highest passenger movement in each Member State.

Współraca usługodawców centrum logistycznego a realizacja koncepcji komodalności transportu

Koncepcja komodalności (współmodalności) transportu zakłada optymalne i efektywne wykorzystanie wszystkich gałęzi transportu w ramach europejskiego systemu transportowego. Istotne działania kierowane są na poszukiwanie metod racjonalizacji w funkcjonowaniu transportu drogowego. Celem niniejszego referatu jest ukazanie, jak fakt utworzenia centrum logistycznego i podejmowanie współpracy przez operatorów TSL w nim osiedlonych może przyczynić się do lepszego wykorzystania środków transportu drogowego. Ważne jest także przedstawienie, jak centrum logistyczne wpływa na zmniejszenie negatywnych efektów zewnętrznych tej gałęzi transportu w ramach przewozów w relacjach bliskich - do najbliższych aglomeracji miejskich.

Infrastruktura logistyczna jako czynnik przyszłego ładu przestrzennego obszarów wiejskich w polsce

Celem artykułu jest przedstawienie wzrostu roli infrastruktury logistycznej i technicznej w kształtowaniu się przyszłego ładu przestrzennego w Polsce. Stan infrastruktury, zarówno technicznej, jak i logistycznej w 2008 roku nie sygnalizują zachodzących zmian po wejściu Polski do Unii Europejskiej, ani w układzie regionalnym, ani w układzie miasto-wieś. Prowadzona od początku lat 90 polityka transportowa UE ma coraz większy wpływ na zmiany tej infrastruktury w układzie ponadregionalnym. regionalnym i lokalnym. Jest to skutek nakładów na zmiany infrastruktury logistycznej w perspektywach: 2004-2006 oraz 2007-2013.

Źródła finansowania rozwoju infrastruktury transportu wodnego śródlądowego w Polsce

Rozwój infrastruktury transportu w gospodarce narodowej to proces bardzo złożony, ale niezwykle ważny z punktu widzenia gospodarki narodowej. Rozwój transportu zbliża do siebie rynki, umożliwia zwiększenie produkcji, a więc poprzedza wzrost gospodarczy. Dobrze rozwinięta infrastruktura transportowa jest motorem do powstawiania nowych przedsiębiorstw oraz zakładów przemysłowych. Jest więc czynnikiem determinującym wzrost gospodarczy.
Subskrybuj to źródło RSS