Zaloguj się

WIEDZA

W artykule przedstawiono wyniki badań emisji związków szkodliwych spalin silnika

TW2-117 będącego źródłem napędu śmigłowca Mi-17, przeprowadzonych w warunkach przedstartowej próby silników realizowanej na płycie lotniska. W artykule przedstawiono wyniki badań i ich analizę, pozwalającą na dokonanie oceny możliwości wykorzystania tego typu testów do oceny emisji związków toksycznych spalin z turbinowych silników śmigłowcowych.

Analiza porównawcza oprogramowania wspomagającego oceny ryzyka zagrożeń na stanowiskach pracy

Zaprezentowano sposoby dokonywania takich ocen. Pierwszy - tradycyjny sposób opracowania raportu oceny ryzyka na stanowiskach pracy - jest wynikiem postępowania według algorytmu składającego się z kilkunastu kroków. Drugi sposób najczęściej jest wynikiem zastosowania specjalistycznego oprogramowania komputerowego. Na polskim rynku oprogramowania do realizacji ocen ryzyka zagrożeń na stanowiskach pracy dostępnych jest kilka aplikacji. Przedstawiono listę i charakterystykę kilku z nich. Opisano metodykę oceny przydatności oprogramowania wspomagającego ocenę ryzyka zagrożeń. Wykorzystując tę metodykę, przeprowadzono analizy porównawcze. Zaprezentowano wyniki tej analizy, a na ich podstawie wskazano oprogramowanie najbardziej przydatne.

Analiza intensywności użytkowania pojazdów w firmie transportowej

Streszczenie Intensywność użytkowania pojazdu jest jednym z najważniejszych parametrów jego eksploatacji. Jej miarą jest liczba kilometrów przejechanych przez samochód podczas określonego czasu (dnia, miesiąca czy roku). Od wartości intensywności użytkowania zależą: okres użytkowania danego pojazdu, wartość kosztów oraz uzyskiwany zysk z usługi transportowej, długość czasu pracy kierowcy, a także inne parametry eksploatacji samochodu. Dlatego też analiza danych związanych z intensywnością użytkowania samochodu jest pomocna przy ocenie danego systemu transportu. W referacie przedstawiono i omówiono wyniki analiz statystycznych przeprowadzonych dla pozyskanych w trakcie badań danych związanych z intensywności użytkowania pojazdów dostawczych Poczty Polskiej w Lublinie.

Metody oceny niezawodności psychofizycznej koordynatora akcji sar pracującego w stresie

Streszczenie: Sukces akcji SAR jest determinowany przez wiele czynników, tj. warunki zewnętrzne, charakter wypadku oraz czynnik ludzki. Zasadniczym elementem systemu SAR jest koordynator akcji, którego celem działania jest zebranie odpowiednich informacji i prawidłowe zaplanowanie przebiegu akcji. Dla zrealizowania tak postawionych celów koordynator powinien podejmować decyzje oraz działania z jak największą starannością i efektywnością. W artykule przedstawiono wpływ postawy, wiedzy i doświadczenia koordynatora na jego niezawodność w procesie planowania akcji. Dodatkowym parametrem wpływającym na sprawność koordynatora jest stres, którego oddziaływanie przeanalizowano za pomocą dostępnym metod oceny niezawodności.

Modelowanie natężenia emisji związków szkodliwych z silnika zi pojazdu samochodowego w warunkach ruchu miejskiego

W pracy przedstawiono problem modelowania natężenia emisji związków szkodliwych spalin w warunkach ruchu miejskiego, charakteryzowanego wartościami chwilowej prędkości i przyspieszenia, z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych. Analizowano natężenie emisji związków szkodliwych spalin, takich jak: tlenek węgla, tlenki azotu oraz węglowodory. Do predykcji natężenia emisji zaproponowano wykorzystanie jednokierunkowych wielowarstwowych sieci neuronowych. Proces uczenia sieci przeprowadzono na podstawie danych eksperymentalnych zarejestrowanych w warunkach trakcyjnych.

Zarobkowy transport samochodowy ładunków w polsce

Transport samochodowy jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów przewozów towarowych w Polsce. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że od 1998r. także liczba przedsiębiorstw transportu samochodowego ładunków wzrastała na rynku polskim. W artykule przybliżono stan i rozwój zarobkowego transportu samochodowego ładunków, zwłaszcza ze względu na liczbę przedsiębiorstw i pojazdów w latach 1996 - 2008.

Zagadnienie wyposażenia okrętów marynarki wojennej

Uniwersalny Statkowy System Automatycznej Identyfikacji (AIS) został wprowadzony na wyposażenie wybranych statków postanowieniem znowelizowanej w 2000 roku Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu SOLAS z 1974 roku. Podstawowym zadanie tego systemu jest automatyczne przesyłanie drogą radiową w relacji statek-statek i statek-brzeg-statek oraz zobrazowanie na odpowiednich wskaźnikach informacji dotyczącej statku oraz jego podróży.

Modelowanie centrum logistycznego dla określenia obciążeń jego infrastruktury

W referacie przedstawiono koncepcję modelu centrum logistycznego, pozwalającego - w oparciu o zdefiniowane dane o strumieniach wejścia i wyjścia - na określenie i ocenę stopnia obciążenia infrastruktury elementów infrastruktury centrum, będącej w dyspozycji poszczególnych usługodawców działających na jego terenie. Strumienie wejścia i wyjścia są definiowane na podstawie bilansu strumieni kierowanych do centrum z całej sieci logistyczno-transportowej i są rozpatrywane w podziale na: grupy towarowe, rodzaje transportu, różne postaci transportowe ładunków. Uwzględniona została sezonowość strumieni. W obliczeniach obciążeń infrastruktury przyjęto możliwość wykorzystywania jej elementów należących do innych użytkowników centrum.
Subskrybuj to źródło RSS