Zaloguj się

WIEDZA

Raport AXI IMMO - polski rynek magazynowy w I kwartale 2020

Całkowite zasoby rynku powierzchni magazynowych i logistycznych na zakończenie I kwartału 2020 roku wyniosły ponad 18,95 mln m kw. (+15% r/r). Popyt utrzymał się na wysokim poziomie i był tylko o 5% niższy w porównaniu z Q1 2019 pomimo pandemii Covid-19. Dzięki temu stawki czynszów pozostały stabilne na większości rynków. Natomiast po stronie inwestycyjnej, tylko w I kw. 2020 roku wielkość transakcji była porównywalna z całym 2019 rokiem. Firma AXI IMMO zaprezentowała raport - Polski Rynek Magazynowy w I kwartale 2020, podsumowujący pierwszy kwartał 2020 r. na rynku nieruchomości magazynowych.

Raport Cushman & Wakefield - Marketbeat Polska - I kwartał 2020 roku

I kwartał 2020 r. na rynku powierzchni magazynowych zakończył się dobrymi wynikami zarówno po stronie popytu, jak i podaży. Łączne zasoby rynku przekroczyły poziom 19 milionów m kw. - jak podaje międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield w raporcie "Marketbeat Polska - I kwartał 2020 roku".

Raport Prologis - wpływ COVID-19 na rynek nieruchomości logistycznych - cz. 4

W czwartej części specjalnego raportu Prologis dotyczącego wpływu COVID-19 na rynek nieruchomości logistycznych autorzy analizują swoje poufne dane i wskazują na tendencje, które odgrywały istotną rolę w poszczególnych branżach ich klientów podczas dotychczasowych faz pandemii.

"Nie zabija się posłańca" - branża kurierska w rozkwicie w dobie koronawirusa

Ograniczenia wprowadzone w związku z koronawirusem spowodowały zmianę sposobu funkcjonowania i działania wielu z nas. Zarówno konsumenci, jak i firmy i instytucje częściej robią zakupy przez internet, ale też wiele codziennych spraw załatwiają zdalnie, a co za tym idzie, muszą korzystać z usług branży kurierskiej. Pandemia może się okazać katalizatorem biznesowego sukcesu sektora, w którym - jak wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor - zadłużona jest co dziesiąta firma.

Raport Cushman & Wakefield - Trends Radar - I kwartał 2020 roku

Czy skutki pandemii koronawirusa są już odczuwalne na polskim rynku nieruchomości? Jak bardzo zmieni się on na przestrzeni kolejnych miesięcy? Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield w premierowym wydaniu raportu pt. "Trends Radar" podsumowuje pierwszy kwartał 2020 r. na rynku nieruchomości, przedstawia wpływ pandemii na poszczególne sektory oraz prognozy dotyczące rozwoju sytuacji gospodarczej w Polsce.

Popyt jako determinanta konfiguracji łańcucha dostaw

Łańcuchy dostaw pełnią w dzisiejszych czasach niezmiernie istotną rolę w zaspokajaniu potrzeb klientów finalnych. Odpowiednie rozeznanie w popycie na produkty, które są przedmiotem przepływów generowanych w łańcuchach, pozwala ogniwom zaspokoić wymagania konsumentów poprzez odpowiednie i szybkie reagowanie na zmiany w ich preferencjach zakupowych.

Czasowe wyłączenie wózków widłowych i akumulatorów z eksploatacji - jak prawidłowo się do tego przygotować?

Pandemia koronawirusa jest wyzwaniem dla całego świata. Wymaga ona modyfikacji lub zmiany przyjętego dotychczas modelu działania wielu firm. Choć część sektorów gospodarki obserwuje ilość zamówień na dotychczasowym lub nawet większym poziomie, to jednak znaczna ich część już dziś ponosi skutki zamknięcia sklepów stacjonarnych i ograniczenia popytu. Do tego dochodzą problemy z kadrą przebywającą na zwolnieniach lekarskich lub w kwarantannie. Niejednokrotnie firmy zmuszone są do ograniczenia swojej działalności, co ma przełożenie również na pracę w magazynach. Przedsiębiorcy mierzą się z koniecznością czasowego wyłączenia z użycia maszyn, w tym wózków widłowych. Jak zrobić to poprawnie?

Europejskie centra logistyczne 2020 szansą na stabilizację łańcuchów dostaw?

Pierwszy fragment tytułu artykułu nawiązuje wprost do opublikowanego na początku tego roku przez organizację Europlatforms rankingu europejskich centrów logistycznych. Jednak zagadnienie - traktowane jako całość - jest przyczynkiem do szerszej dyskusji na temat przyszłości centrów logistycznych w warunkach nowej - trudnej do przewidzenia - rzeczywistości logistycznej, z jaką przyjdzie mam się zmierzyć.

Automatyzacja procesów biznesowych: przegląd praktycznych zastosowań

Wyobraźmy sobie firmę, w której proces składania i akceptacji wniosków urlopowych odbywa się manualnie. Pracownik najpierw pisze maila do działu HR z prośbą o przesłanie odpowiedniego formularza, następnie go drukuje, wypełnia, podpisuje i zdobywa parafkę przełożonego. W dalszej kolejności zanosi wniosek urlopowy do działu kadr, gdzie jest on procedowany aż do uzyskania decyzji. A teraz przypuśćmy, że w obliczu sytuacji kryzysowej większość pracowników zostaje zmuszona nagle przejść na zdalny tryb pracy. Jak ma sobie z taką zmianą poradzić przedsiębiorstwo, w którym silosy informacyjne, osobiste załatwianie spraw i biurka tonące w papierach to codzienność?

Subskrybuj to źródło RSS