Zaloguj się

WIEDZA

Projekt diagnoskopu silnikowego opartego na karcie pomiarowej analogowo-cyfrowej

Przedstawiono projekt diagnoskopu wielokanałowego z automatycznym dopasowaniem zakresu pomiarowego. Przełączanie kanałów oraz zmiana zakresu odbywa się na drodze programowej przy wykorzystaniu karty pomiarowej z kilkukanałowym wejściem analogowym i wyjściami logicznymi. Diagnoskop umożliwia porównanie przebiegów z bazą a automatyczny blok kondycjonujący przebiegi uwalnia operatora od potrzeby znajomości zagadnień elektroniki. Finalne urządzenie wzbogacone o zewnętrzną bazę danych będzie rozwiązaniem tańszym i bardziej elastycznym od urządzeń dostępnych na rynku.

Eksperymentalne i numeryczne badania rozpylenia benzyny z wykorzystaniem dwóch wtryskiwaczy wysokociśnieniowych

Praca zawiera omówienie wyników badań dotyczących rozpylenia paliwa z wykorzystaniem wysokociśnieniowego wtrysku benzyny realizowanego przez dwa wtryskiwacze umieszczone w komorze o stałej objętości stałociśnieniowej. Analizie poddano główne wskaźniki strugi paliwa: zasięg, obserwowaną powierzchnię strugi paliwa oraz jej prędkość, zarówno w odniesieniu do pojedynczej strugi paliwa, jak i dwóch strug w układzie przeciwsobnym i kątowym. Dokonano oceny równomierności zasięgu oraz zajmowanej powierzchniobszaru objętego przez obie strugi paliwa. Wykazano wzrost objętości strugi paliwa i skrócenie czasu jej rozprzestrzeniania podczas wtrysku przeciwsobnego przy założeniu jednakowych wielkości podawanych dawek paliwa (jednakowego sumarycznego czasu wtrysku dawkila pojedynczej oraz dwóch przeciwsobnych dawek paliwa).

Zastosowanie pomiarów termowizjnych w elektroenegetyce

Termowizyjne metody diagnozowania urządzeń elektrycznych są coraz częściej stosowane do wykrywania uszkodzeń w poszczególnych punktach systemu elektroenergetycznego. W artykule przedstawiono metody i zasady pomiarów termowizyjnych oraz zaprezentowano przykłady pomiarów wykonywanych w wybranych elementach systemu elektroenergetycznego.

Koopetycja jako źródło przewagi konkurencyjnej łańcuchów dostaw

W artykule przedstawiono teoretyczne rozważania na temat koopetycji i jej możliwości implementacji w łańcuchach dostaw, ze szczególnym uwzględnieniem powiązań międzynarodowych i globalnych. Celem jest również wskazanie obszarów przewagi konkurencyjnej, jaką można osiągnąć dzięki nowym sposobom zarządzania i wdrażaniu nowoczesnych instrumentów do obszarów sieci dostaw.

Szacowanie stopnia strat w otoczeniu systemu transportowego spowodowanych zdarzeniami niepożądanymi w ruchu kolejowym

Streszczenie: Praca zawiera koncepcję szacowania skutków zdarzeń niepożądanych w ruchu kolejowym jakie ponosi otoczenie kolejowego systemu transportowego. Opisano kolejowe zdarzenia niepożądane. Przedstawiono model ogólny wyznaczania miary skutków zdarzeń niepożądanych i model szczegółowy, w którym uwzględniono wybrane kryteria oceny skutków zdarzeń niepożądanych. Zamieszczono przykład zastosowania przyjętej metody dla oszacowaniu skutków wybranego zdarzenia niepożądanego według przyjętego scenariusza rozwoju zdarzeń.

Autor w swoim referacie przybliża zjawisko usług kabotażowych w transporcie.

Przedstawia to w kontekście transportu drogowego oraz kolejowego. Kabotaż w transporcie kolejowym odnosi do wejścia w życie dyrektywy 2007/58/WE dotyczącej otwarcia rynku dla międzynarodowych przewozów pasażerskich. Przedstawia w sposób syntetyczny proces dostępu i ograniczenia w świadczeniu usług kabotażowych w usłudze międzynarodowego przewozu osób.

Wewnętrznego państwa

W referacie przedstawione zostały możliwości wykorzystania żeglugi śródlądowej w aspekcie bezpieczeństwa wewnętrznego państwa. Scharakteryzowano żeglugę śródlądową w Polsce oraz istniejący tabor pływający. Dokonano analizy przydatności jednostek pływających w poszczególnych rodzajach bezpieczeństwa wewnętrznego.

Możliwość oceny stanu technicznego płynu hamulcowego w systemie diagnostyki pokładowej hamulców

W pracy przedstawiono wyniki badań przewodnictwa płynu hamulcowego w funkcji temperatury i zawodnienia. Badania wykonywano w pełnym zakresie temperatur, aż do zagotowania się płynu, a zatem znacznie przekraczających te, przy których określa się zawodnienie płynu metodą pomiaru przewodności właściwej. Z uwagi na wypukłość charakterystyk przewodnictwa płynów hamulcowych w funkcji temperatury i zawodnienia, stwierdzono, że do określenia temperatury wrzenia płynu w systemach diagnostyki pokładowej, jest konieczny równoległy pomiar temperatury. Zwrócono również uwagę na ryzyko jakie wiąże się z badaniem zawodnienia płynu pobranego ze zbiorniczka wyrównawczego. Metoda bezpośredniego pomiaru temperatury wrzenia płynu ze zbiorniczka, nie uwzględnia zawodnienia w poszczególnych cylinderkach hamulcowych.

Nowoczesne standardy wymiany informacji w logistyce

Zastosowanie nowoczesnych technologii we współczesnej logistyce staje się koniecznością. Systemy informatyczne wykorzystujące automatyczną identyfikację towarów, cyfrowe bazy danych czy też elektroniczną wymianę pakietów informacji skutecznie wspierają przepływy w łańcuchu dostaw. Celem opracowania jest omówienie wpływu standardów wymiany danych w postaci cyfrowej na efektywne przetwarzanie w logistycznych systemach informatycznych.
Subskrybuj to źródło RSS