Zaloguj się

WIEDZA

Technologia i logistyka zmieniają zwyczaje zakupowe klientów e-commerce

„Jedyną stałą w życiu jest zmiana.” Te słowa greckiego filozofa Heraklita z Efezu doskonale pasują do przeobrażeń zachodzących w zwyczajach zakupowych konsumentów w świecie e-commerce. Coraz większa oferta e-sklepów, rozwój technologii, nowatorskie formy prezentacji produktów, rozbudowane systemy bezpiecznych płatności, zaawansowane systemy ocen i opinii czy wreszcie rozwój logistyki, dzięki któremu skraca się czas dostawy i wygoda odbioru zamówień – wszystko to wpływa na rozwój branży, ale też na zmiany przyzwyczajeń czy oczekiwań klientów.

UTK analizuje kolejowe przewozy intermodalne w III kwartale 2023

Masa ładunków przewiezionych w transporcie intermodalnym koleją w III kwartale 2023 r. osiągnęła prawie 6,2 mln ton, a wykonana przy tym praca przewozowa blisko 2,2 mld tonokilometrów. Wyniki przewozowe za III kwartał 2023 r. są zdecydowanie lepsze niż w II kwartale 2023 r., jednak w porównaniu z III kwartałem 2022 r. masa ładunków spadła o 8,6%, a praca przewozowa o 4,5%. W III kwartale 2023 r. przewieziono prawie 6,2 mln ton, a w III kwartale ubiegłego roku ponad 6,7 mln ton ładunków w transporcie intermodalnym. Oznacza to spadek rok do roku o prawie 0,6 mln ton (-8,6%). Wykonana III kwartale 2023 r. praca przewozowa to blisko 2,2 mld tonokilometrów. W porównaniu do prawie 2,3 mld tonokilometrów w III kwartale 2022 r., jest to spadek o 0,1 mld tonokilometrów (-4,5%). Wyniki III kwartału 2023 r. są jednocześnie zdecydowanie lepsze niż te osiągnięte w II kwartale 2023 r. – masa towarów wzrosła o 0,4 mln ton (+6,5%), a praca przewozowa o 0,1 mld tonokilometrów (+7,4%).

Studium przypadku - usuwanie zanieczyszczeń z przezroczystych osłon kamer do skanowania kodów kreskowych na etykietach paczek

Wdrożenie zautomatyzowanego procesu czyszczenia osłon kamer skanujących kodów kreskowych przyniosło Klientowi Pneumat System znaczące oszczędności kosztów oraz zwiększenie efektywności pracy. Udało się zmniejszyć o 40% częstość błędnych odczytów kodów kreskowych, a także podnieść poziom bezpieczeństwa pracowników. Takie wyniki zostały osiągnięte dzięki implementacji rozwiązania Pneumat. w sortowni paczek Klienta.

Organizacja międzynarodowego transportu towarów kluczowe aspekty i wybór rzetelnej firmy spedycyjnej

Współczesny rynek globalny wymaga sprawnego i efektywnego transportu towarów, zwłaszcza w relacji międzynarodowej. Organizacja takiego transportu ciężarowego wiąże się z wieloma wyzwaniami, ale odpowiednie przygotowanie ładunku oraz wybór solidnej firmy spedycyjnej mogą znacząco ułatwić ten proces. W artykule tym omówimy kluczowe aspekty związane z organizacją międzynarodowego transportu towarów, kładąc szczególny nacisk na przygotowanie ładunku i wybór odpowiedniej firmy spedycyjnej.

Planowanie załadunku? Zobacz jak usprawnić ten proces z Goodloading

- "Redukcja kosztów transportu do kilkunastu procent, zaoszczędzone godziny pracy, zadowoleni klienci, zwiększona wiarygodność". Na spotkaniach biznesowych takie stwierdzenia mogą być odbierane jako sprzedażowa "paplanina", a to opinie, które otrzymujemy od naszych klientów - mówi Martyna Malcherek, managerka w spółce tworzącej symulator do planowania załadunku.

Inteligentne śledzenie w czasie rzeczywistym

W świecie, który wydaje się ciągle przyspieszać, przewidywalność i przejrzystość stają się kluczowymi wyzwaniami w biznesie. Dotyczy to również operatorów logistycznych, którzy w imieniu swoich klientów transportują różnorodne produkty na terenie Europy. W tym celu DACHSER wyposażył nadwozia wymienne i naczepy, wykorzystywane w transporcie ładunków drobnicowych, w inteligentne urządzenia śledzące obsługujące 5G/LPWAN i połączył je z systemami informatycznymi.

Transport lotniczy dla beverage

Wybór odpowiedniego środka transportu jest kluczowym elementem zarządzania globalnymi łańcuchami dostaw. Jeśli priorytetem jest szybkość lub wysoka wartość ładunków, które trzeba dostarczyć z różnych zakątków świata, wtedy wybór najczęściej pada na transport lotniczy. O tym, jakie ma on znaczenie dla realizacji dostaw wrażliwych produktów, takich jak wina i inne napoje, mówią eksperci Hillebrand Gori, globalnego operatora logistycznego specjalizującego się w obsłudze branży beverage.

3xE, czyli opakowania dla e-commerce

Jest wizytówką sklepu. Wiele mówi o tym, jak chcemy by postrzegali nas klienci. Może być po prostu praktyczne lub wyjątkowo piękne. Nadal bywa niedoceniane, ale najlepsi wiedzą już, że opakowanie w e-commerce ma znaczenie, a wybór materiałów opakowaniowych to ważny etap budowania marki.

Z etykietą

Black Friday, Cyber Monday: jak wykorzystać e-commerce'owy boom?

Właśnie rozpoczął się najgorętszy okres w branży e-commerce obejmujący m.in. Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia. Usprawnienie procesów magazynowych, optymalizacja e-sklepu, tworzenie contentu, a także wybór lub zmiana dostawcy usług logistycznych to tylko kilka elementów, którymi należy zająć się już teraz, by w pełni wykorzystać nadchodzącą gorączkę zakupową.

Subskrybuj to źródło RSS