Zaloguj się

WIEDZA

Taniej, szybciej i wydajniej, czyli dlaczego warto wdrażać elektroniczny list przewozowy?

Jak podaje Komisja Europejska we Wniosku o Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie elektronicznych informacji dotyczących transportu towarowego, około 99% operacji transportu międzynarodowego na terytorium Unii Europejskiej nadal wykorzystuje dokumenty papierowe na którymś z etapów operacji. Wypełnianie papierowych dokumentów transportowych to monotonny oraz czasochłonny proces, który może skutkować wieloma błędami, a co za tym idzie wydłużeniem czasu obsługi dokumentów oraz zwiększeniem ilości wykorzystywanego papieru, który jak wiemy w obecnych czasach staje się coraz droższym zasobem.

Szybsza elektryfikacja zwiększy kapitał akcyjny i zyski producentów samochodów

Okazuje się, że szybsze wycofywanie ze sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi to lepsza perspektywa dla europejskiego przemysłu motoryzacyjnego i związanych z nim miejsc pracy. Analiza finansowa sześciu producentów samochodów wykazała, że przechodząc na pojazdy elektryczne szybciej niż wynika to z ich obecnych planów, stoją oni przed szansą zwiększenia swojej wartości rynkowej i zysku. Okazuje się, że rezygnacja z modelu biznesowego opartego na produkcji samochodów silnikami spalinowymi jeszcze w tej dekadzie mogłaby zaowocować zwiększeniem wartości akcji spółek o dodatkowe 800 mld euro. Wyniki analizy są sprzeczne z narracją branży motoryzacyjnej, która twierdzi, że europejskie dążenie do sprzedaży wyłącznie samochodów o zerowej emisji w 2035 r. uderzyłoby w rentowność firm i oznaczało utratę miejsc pracy.

Rynek elektromobilności rośnie – coraz więcej inwestycji i miejsc pracy

Elektromobilność to sektor, dzięki któremu w ciągu najbliższych lat możemy osiągnąć pozycję światowego lidera, wynika z raportu „Elektromobilność w Polsce: inwestycje, trendy, zatrudnienie”. To w Polsce zlokalizowanych jest 30% europejskich mocy produkcyjnych baterii do samochodów elektrycznych i to w Polsce znajduje się największa w Europie fabryka produkująca tego typu komponenty. Branża rozwija się i już dziś daje zatrudnienie tysiącom pracowników.

Branża opakowań pod presją rosnących cen surowców

Polski sektor produkcji opakowań, w najbliższym czasie będzie musiał się zmierzyć z kilkoma wyzwaniami. Rosnące ceny energii i surowców oraz ich mniejsza dostępność spowodowana wojną na Ukrainie przekładają się na jeszcze wyższe koszty i dużą presję cenową. Według prognoz analityków Santander Bank Polska, przedstawionych w raporcie „Branża opakowań w 2022 r. Kondycja, perspektywy i wpływ wojny”, polski sektor opakowań w tym roku będzie wart około 60 mld PLN, mimo wzrostu spodziewane jest spowolnienie jego dynamiki.

Dane sprzedają produkt

W nowoczesnej obsłudze łańcucha dostaw towarem jest dziś nie tylko sam przedmiot sprzedaży, ale również i odpowiednie dane. Można zatem powiedzieć, że fizyczny produkt jest niekompletny, jeśli sprzedaje się go bez właściwego opisu. W związku z tym powiązanie tych dwóch elementów ma wpływ na sprawne prowadzenie sprzedaży we wszystkich obecnie wykorzystywanych kanałach.

Branża logistyczno-przemysłowa nadal atrakcyjna dla inwestorów, choć dynamika wzrostu popytu i podaży może być niższa

W I kwartale 2022 r. wolumen transakcji inwestycyjnych na polskim rynku powierzchni przemysłowo-logistycznych wyniósł 191 mln euro. I choć obecna sytuacja gospodarcza, a dodatkowo duża niepewność w związku z wojną w Ukrainie, stawiają przed branżą logistyczną kolejne wyzwania, w dłuższej perspektywie nie dojdzie do większych zmian pod względem wolumenu popytu i podaży, choć tempo wzrostu tej części rynku może być niższe niż w poprzednich latach – wynika z raportu 7R i Colliers „Branża logistyczno-przemysłowa. Kierunki rozwoju z perspektywy 2022 r.”.

Cena, terminowość i możliwość monitoringu w czasie rzeczywistym to najważniejsze kryteria przy wyborze dostawców usług transportowych

Jak wynika z najnowszego raportu project44 i Transport Intelligence (Ti), dla co czwartego załadowcy najważniejszym czynnikiem podczas wyboru przewoźnika jest obniżenie kosztów operacyjnych. Ponad 20 proc. firm wskazuje, że kluczowa przy doborze frachtu jest terminowość dostaw w przeszłości. Trzecim najistotniejszym kryterium wyboru okazała się widoczność w czasie rzeczywistym, czyli oprogramowanie typu Real-Time Visibility (RTV).

Wstrzymać człowieka - ruszyć towar. Przewrót kopernikański w miejskim transporcie

Popularność zakupów przez Internet rośnie sukcesywnie od kilku lat. Wzrost ten nasilił się w szczególności w czasie pandemii. Na dynamiczny rozwój handlu internetowego ma wpływ zarówno strona popytowa, jak i podażowa. Sektor ten nie jest nasycony i cały czas zwiększa się liczba klientów. Obecnie ośmiu na dziesięciu polskich internautów robi zakupy online. Na ten rozwój ma też wpływ sukcesywnie zwiększająca się liczba sprzedawców internetowych.

Co czeka wszystkich graczy na rynku magazynowym w Polsce? Prognozy ekspertów CBRE

W ciągu ostatnich 5 lat powierzchnia magazynowa w Polsce podwoiła się. Po pierwszym kwartale 2022 r. wynosi w sumie 24,7 mln mkw., z czego 3,5 mln mkw. powstało w ostatnim roku. W budowie pozostaje 4,7 mln mkw., niemal dwa razy więcej niż rok temu. Eksperci CBRE zwracają uwagę, że sektor jest rozpędzony, ale wyższe koszty przełożą się na spadającą nową podaż, która będzie rosnąć w wolniejszym tempie. Będzie też drożej. Rosnące ceny materiałów przekładają się na czynsze, które w zależności od rynku, wzrosły o 5-15 proc. w ciągu roku i to najprawdopodobniej nie jest koniec podwyżek.

Subskrybuj to źródło RSS