Zaloguj się

WIEDZA

Koncepcja modelowania ciągłości procesów logistycznych

Współczesna działalność gospodarcza, zarówno realna jak i wirtualna, rozwija się dynamicznie w skali globalnej. Pociąga to za sobą ciągły wzrost złożoności systemów, w ramach których realizowane są zintegrowane procesy biznesowe, produkcyjne oraz usługowe, jak również konieczność podejmowania kluczowych decyzji w oparciu o niedoskonałą wiedzę, obarczoną niepewnością, niekompletnością i niejednoznacznością dostępnych informacji.

Ograniczenia zjawiska kongestii z wykorzystaniem elastycznych pasów ruchu

Postęp komunikacyjny niesie za sobą konsekwencje w postaci zwiększającej się liczby pojazdów silnikowych, powstawania zatorów w sieci drogowej i zakłóceń obniżających płynność ruchu. Następstwem tych zjawisk jest kongestia transportowa w układach drogowych miast, co oznacza zatłoczenie na szlakach komunikacyjnych i zatory.

Kształtowanie atrybutów organizatorów zintegrowanego systemu transportowego

Zmiany zachodzące w gospodarce światowej oraz wymogi dotyczące funkcjonowania podmiotów gospodarczych, wynikające z członkostwa w Unii Europejskiej stają się wyznacznikiem obieranych postaw strategicznych polskich organizacji gospodarczych oraz wpływają znacząco na ich funkcjonowanie.

Wpływ dyrektywy siarkowej Parlamentu Europejskiego na konkurencyjność przedsiębiorstw żeglugi promowej na Bałtyku. Koncepcja badań naukowych

Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej w dniu 21 listopada 2012 r. przyjęły dyrektywę 2012/33/UE, zmieniającą dyrektywę Rady 1999/32/WE, w zakresie zawartości siarki w paliwach żeglugowych. Dyrektywa, zwana dyrektywą siarkową, obowiązuje od 1 stycznia 2015 r.

W kierunku nowego paradygmatu rozwoju transportu w Unii Europejskiej

Transport, silniej niż inne działy gospodarki Unii Europejskiej odczuwa presję na ochronę środowiska. Znajduje to odzwierciedlenie we wspólnej polityce transportowej UE, która wykorzystując narzędzia parametryczne i nieparametryczne zmierza do wyznaczonego celu jakim uczyniła zrównoważony transport.

Koncepcja lokalizacji nowego centrum logistycznego w Polsce

Według LaLonde'a koszty transportu związane z przepływem towarów od miejsc produkcji do miejsca przeznaczenia, stanowią około 50% całkowitych kosztów w łańcuchu logistycznym. Około 30% całkowitych kosztów logistycznych generują bezpośrednie koszty magazynowania. Stąd trwające od dekad zainteresowanie badaczy i praktyków związane z konstrukcją sieci dystrybucji, która minimalizowałaby te koszty.

Systemy zamknięć stosowane w obiektach logistycznych

W obiektach logistycznych często znajdują się dobra, będące przedmiotem pożądania mniej praworządnych obywateli. Dlatego też stosuje się różnorodne rozwiązania techniczne i organizacyjne mające choć częściowo utrudnić możliwość nieuprawnionego dostępu do poszczególnych miejsc obiektów logistycznych.

Plan mobilności jako narzędzie realizacji zrównoważonego rozwoju transportu w miastach

Zrównoważony rozwój wymaga między innymi by w zakresie transportu pasażerskiego ograniczać w codziennych podróżach wykorzystanie samochodów osobowych przy jednoczesnym wzroście wykorzystania transportu publicznego, rowerów czy podróży pieszych.

Integracja procesów planowania w łańcuchu dostaw

Wiele przedsiębiorstw na współczesnym rynku zmaga się z niestabilnym popytem, oczekiwaniem krótkich terminów realizacji zamówień oraz skróceniem cyklu życia wyrobów. Jednym z rozwiązań tych problemów jest koordynacja i integracja procesów logistycznych (w tym planistycznych) w ramach łańcucha dostaw.

Raport Cushman & Wakefield - Marketbeat Polska - jesień 2015

Niniejszy raport o rynku nieruchomości "Marketbeat - jesień 2015", został przygotowany przez Dział Marketingu we współpracy z Działem Wycen i Doradztwa Cushman & Wakefield. Eksperci firmy podsumowali polski rynek powierzchni biurowych, handlowych, magazynowych i hotelowych w pierwszej połowie 2015 r.

Subskrybuj to źródło RSS