Zaloguj się

WIEDZA

Koncepcja klastra w logistyce humanitarnej

Przedsiębiorstwa i usługodawcy logistyczni swoją działalność realizują w ramach łańcuchów dostaw, które we współczesnej gospodarce charakteryzują się niezwykłą złożonością, dużym stopniem skomplikowania i funkcjonowaniem w ciągle zmieniającym się otoczeniu. Dlatego bardzo często poszczególni uczestnicy łańcucha dostaw, niezależnie od poziomu ich niezależności, łączą się w sposób samorzutny i niesformalizowany w różne formy organizacyjne, w celu podejmowania wspólnych działań, z których jedna nosi nazwę klastra.

Ocena dostawców sektora TSL w ramach CSR w warunkach niepewności

Proces wyboru dostawcy jest jednym z najważniejszych aspektów prawidłowego i sprawnego działania przedsiębiorstwa i jego współpracy z potencjalnymi dostawcami w łańcuchu dostaw. Istotnym elementem współpracy między przedsiębiorstwem i dostawcą jest społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR - Corporate Social Responsibility).

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w działalności przedsiębiorstw branży TSL w Polsce

Obserwowane w ostatnich latach tendencje do kierowania uwagi w stronę działań w zakresie odpowiedzialnego biznesu i jego wpływu na otoczenie powodują konieczność stosowania metod i narzędzi niezbędnych do zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR).

Czy jesteś gotowy na SaaS?

Według analizy Gartner Inc. z 2016 roku*, światowe wydatki związane z chmurą obliczeniową przekroczą w latach 2016 - 2020 kwotę biliona dolarów. Oznacza to, że niewątpliwie zbliża się moment, w którym używanie aplikacji w chmurze stanie się równie powszechne jak samo korzystanie z internetu.

Model oceny ryzyka w działalności firmy logistycznej - uwagi metodyczne

Logistyka w ciągu ostatnich 20 lat stała się bardzo rozbudowaną dziedziną działalności ludzkiej oraz rozległą dziedziną wiedzy. Obejmuje ona bowiem nie tylko zaopatrzenie i dystrybucję, ale także procesy produkcyjne i usługowe, transport, informację, zwroty, recykling itd. W wyniku tego zawód "logistyk" przekształcił się z uniwersalnego w wysoko wyspecjalizowany, wymagający konkretnej i precyzyjnej wiedzy oraz takich samych umiejętności i kompetencji społecznych.

Analiza technicznych i organizacyjnych środków bezpieczeństwa informacji na przykładzie przedsiębiorstwa logistycznego

Logistyka w swojej istocie trudni się planowaniem, realizowaniem oraz kontrolowaniem sprawnego i efektywnego pod względem ekonomicznym przepływu surowców, materiałów, wyrobów gotowych, a także odpowiedniej informacji z punktu pochodzenia do punktu konsumpcji w celu zaspokojenia potrzeb odbiorców.

Jak firmy logistyczne wspierają branżę automotive?

Motoryzacja jest jedną z dziedzin przemysłu, która ma największy udział we wzroście polskiego PKB oraz eksportu. W I kwartale 2017 r. wyprodukowano 125,9 tys. aut osobowych. Gdyby rynek automotive był niezależną gospodarką, zająłby 6. miejsce w rankingu największych państw globu. Patrząc na prężny rozwój tej branży, trzeba postawić dwa pytania: jak firmy logistyczne wspierają branżę motoryzacyjną? Oraz na co powinna zwrócić uwagę firma z branży automotive, która wybiera do współpracy operatora logistycznego?

Wspomaganie rozwoju klastrów logistycznych przez władze samorządowe miasta i regionu

Wśród różnorodnych czynników wpływających na rozwój i konkurencyjność regionalną, ogromnego znaczenia nabiera stosowanie w praktyce nowoczesnych koncepcji zarządzania oraz jakość zagospodarowania przestrzennego i adekwatność rozmieszczenia różnorodnych funkcji gospodarowania w przestrzeni. Na czołowe miejsce wśród tych koncepcji wysuwa się zarządzanie logistyczne, którego cechą jest uniwersalizm, pozwalający na odnoszenie jego zasad również do układów typu: miasto, aglomeracja czy region.

"Standardy GS1 to kamienie milowe dla naszej branży" - rozmowa z Grzegorzem Lichocikiem, Prezesem Dachser w Polsce


W dzisiejszych czasach, kiedy jedna dekada przynosi taki postęp, jak dawniej kilkadziesiąt lat, nie wiemy jak będzie wyglądać przyszłość, ale pewne jest to, że jutro będzie zupełnie inne niż dziś. Jeśli więc tylko zmiana jest pewnikiem, organizacje muszą być na tyle elastyczne, by te zmiany – w gospodarce, zwyczajach społecznych, technologiach – wykorzystać dla swoich biznesowych celów. Zapraszamy do lektury wywiadu, który z Grzegorzem Lichocikiem, prezesem Dachser w Polsce przeprowadziła Marta Szymborska, Head of Communications, PR i CSR z GS1 Polska.*

Subskrybuj to źródło RSS