Zaloguj się

WIEDZA

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 3

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 1

Harmonogramowanie dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze UE - rozpoznanie problemu - cz. 2

Ograniczenia uwzględniające specyfikę planowania dostaw w ramach wymiany handlowej na terenie Unii Europejskiej:
1. Zagwarantowanie dostępności produktu:

a. Utrzymanie minimalnego poziomu zapasu dostępnego w centrach dystrybucji w tygodniach sprzedaży.
b. Utrzymanie minimalnego poziomu zapasu w jednostkach sprzedaży w magazynie centralnym (na przykład minimalna liczba palet). To ograniczenie jest aktywne w przypadku, gdy zapotrzebowanie na dane SKU jest na tyle niskie, że nie ma konieczności przetransportowania do wybranych centrów dystrybucyjnych pojedynczej jednostki ładunkowej (na przykład palety).

Z etykietą

Co GS1 ma do zaoferowania w obszarze transportu

System GS1 w transporcie i logistyce
System GS1 oferuje szereg narzędzi i rozwiązań do zastosowania w obszarze transportu i logistyki. Należą do nich między innymi takie narzędzia, jak: globalny identyfikator przesyłki i wysyłki, standardowe kody kreskowe czy tagi radiowe, etykieta logistyczna, jak również elektroniczne komunikaty do wymiany informacji i danych.

Rola audytu logistycznego w zarządzaniu przedsiębiorstwem rolnym - cz. 2

Rola audytu logistycznego w zarządzaniu przedsiębiorstwem rolnym - cz. 1

W wyniku przeprowadzonych badań wstępnie zdefiniowano najczęściej występujące uchybienia i niedoskonałości w obecnie działających systemach logistycznych, które dodatkowo podkreśliły znaczenie audytu logistycznego.

Czy można było uniknąć "afery solnej"?

W końcu lutego br. w polskich mediach pojawiły się informacje o wprowadzeniu do obrotu soli przemysłowej, zastosowanej do produkcji wyrobów spożywczych (między innymi mięsa, wędlin, pieczywa). Dziennikarze donoszą, że prokuratura przekazała do Inspektoratu Sanitarnego w Poznaniu listę 88 firm, które wykorzystywały sól przemysłową do produkcji wyrobów spożywczych.

Ocena osiągniętych efektów w zakresie zrównoważenia rozwoju transportu ładunków w USA i UE w latach 1980-2010 - cz. 2

Ocena osiągniętych efektów w zakresie zrównoważenia rozwoju transportu ładunków w USA i UE w latach 1980-2010 - cz. 1

Ciekawych przesłanek do analizy dostarcza porównanie udziału w przewozach transportem drogowym i koleją w Stanach Zjednoczonych i Unii Europejskiej. W UE w 2010 roku udział przewozów samochodami wynosił około 47%, a koleją 8%.

Analiza popytu na usługi transportowe w kontekście niektórych uwarunkowań zewnętrznych - cz. 2

Analiza popytu na usługi transportowe w kontekście niektórych uwarunkowań zewnętrznych - cz. 1

Rynek podstawowo kształtowany jest strukturą popytu oraz rodzajem i wielkością podaży. Należy uznać, iż rynek transportowy w Polsce jest nasycony, a to głównie dzięki transportowi drogowemu. Jest on lepiej dostosowany do wymagań klienta, przede wszystkim za sprawą naturalnej predyspozycji do elastycznej dostawy w żądane miejsce, co w przypadku kolei ograniczone jest sztywnością infrastruktury liniowej.

Transgraniczne świadczenie usług w Unii Europejskiej

Integracja krajów Wspólnoty Europejskiej realizowana jest od wielu lat na płaszczyznach swobodnego przepływu towarów, kapitału, podróżowania i podejmowania pracy. Prowadzone są również działania mające na celu usunięcie barier ekonomicznych utrudniających prowadzenie działalności gospodarczej pomiędzy krajami członkowskimi.

Koncepcja modelu zarządzania ryzykiem w systemie logistycznym przedsiębiorstw rolnych - cz. 1

Koncepcja modelu zarządzania ryzykiem w systemie logistycznym przedsiębiorstw rolnych - cz. 2

Ryzyko, jako stan możliwy do wystąpienia, jest obecne we wszystkich dziedzinach działalności człowieka. W naszych rozważaniach będziemy odnosić się do sfery logistyki.

Subskrybuj to źródło RSS