Zaloguj się

WIEDZA

Badanie symulacyjne obciążenia stanowiska obsługowego za pomocą teorii kolejek

Teoria kolejek nazywana inaczej teorią masowej obsługi należy do badań operacyjnych będących częścią matematyki stosowanej. Nauka ta zajmuje się badaniem systemów, obiektów lub procesów, które stanowią pewną całość. Zwykle da się w nich wyróżnić zbiór współpracujących ze sobą elementów, oddzielnych i uporządkowanych oraz powiązanych ze sobą relacjami, działających w określonym celu. Wtedy w modelowaniu przydatna jest teoria grafów.

Raport Cushman & Wakefield - Marketbeat Polska - I połowa 2018 roku

Pierwsze półrocze 2018 roku zakończyło się trzema rekordami na rynku nowoczesnej powierzchni magazynowej w Polsce: najwyższym wolumenem transakcji najmu odnotowanym w pierwszych 6 miesiącach roku (2,1 mln m kw.), najniższym w historii wskaźnikiem powierzchni niewynajętej (4%, 573 000 m kw.), rekordową ilością powierzchni magazynowej w budowie (2,25 mln m kw., 66 projektów) - jak podaje międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield w raporcie "Marketbeat Polska - I połowa 2018 roku".

Determinanty systemu informacyjnego operatorów transportowej obsługi produkcji przedsiębiorstw przetwórstwa rybnego

Systemy informacyjno-decyzyjne są podstawowym warunkiem sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Odpowiednie uporządkowanie informacji w zakresie ich gromadzenia, przetwarzania i wykorzystania, skraca czas przeznaczony na podjęcia decyzji oraz wpływa na wybór najkorzystniejszego wariantu obsługi transportowej, co z kolei decyduje o sprawnym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa przetwórstwa rybnego. A zatem operatorzy transportu, realizujący usługi na rzecz przedsiębiorstw przetwórstwa rybnego muszą wywierać określony wpływ na strukturę swoich systemów informacyjnych, co w konsekwencji doprowadzić ma do podejmowania decyzji optymalnych.

Wykorzystanie wybranych kart kontrolnych Shewharta w ocenie procesów logistycznych

W warunkach dynamicznych zmian rynkowych, jakość, oznaczająca zadowolenie klienta, postrzegana jest jako kluczowy czynnik zapewniający przedsiębiorstwu przewagę nad konkurencją. Stosowanie innowacyjnych technik wytwarzania, skracanie cyklu wprowadzania produktu na rynek czy szukanie obszarów redukcji kosztów mogą okazać się zabiegami daremnymi, jeśli produkt lub usługa nie spełni oczekiwań klientów. Współczesna koncepcja jakości opiera się na zasadzie mówiącej, że zapobieganie przyczynom powstawania wad jest znacznie korzystniejsze od ich wykrywania i korygowania.

Analiza wybranych instrumentów jakości do wspomagania zarządzania procesem magazynowym

Wzrost zainteresowania problematyką jakości uwarunkowany jest wieloma czynnikami, do których można zaliczyć między innymi potrzebę doskonalenia zarówno jakości pracy, procesów, jak i produktów i świadczonych usług. Potrzeba ta wynika z rosnącej świadomości w tym zakresie i zmierza do poprawy efektywności gospodarowania. Zarządzanie jakością stanowi źródło doskonalenia przedsiębiorstw. Poprzez doskonalenie rozumie się takie działania, które polegają na ciągłym lub skokowym ulepszaniu, poprawianiu stanu aktualnego i zmierzaniu do spełnienia coraz to wyższych wymagań.

Zastosowanie zmodyfikowanego algorytmu symulowanego wyżarzania do określenia kierunków rozwoju sieci transportowej

Sieć transportowa to układ połączeń na danym obszarze ukształtowany pomiędzy skupiskami ludności w wyniku interakcji czynników ekonomicznych i społecznych oraz środowiska naturalnego. Obecna postać sieci transportowej jest wynikiem długotrwałego rozwoju, który rozpoczął się w początkach osadnictwa na danym obszarze.

O pewnym podejściu do modelowania procesów transportowych

Badanie rzeczywistych procesów transportowych wymaga uwzględnienia takich elementów systemu transportowego jak:
- sieci: drogowa, kolejowa, lotnicza i inne,
- tabor (samochody, autobusy, pociągi, samoloty),
- stacje obsługi ruchu towarowego i pasażerskiego,
- urządzenia zabezpieczenia ruchu (znaki drogowe, sygnalizacja świetlna) wraz z przepisami bezpieczeństwa i kontroli ruchu
- oraz tzw. "załoga systemu".

Instrumenty informacyjne wspomagające przepływy materiałowe w łańcuchach dostaw

W niniejszym opracowaniu autorka przedstawia częściowe wyniki prac realizowanych w ramach szerszego projektu badawczego zatytułowanego "Instrumenty informacyjne wspierające optymalizację procesów transportowych w łańcuchach dostaw". Jednym z zadań, które postawili sobie wykonawcy projektu było stworzenie standardów procesów zachodzących w trzech sferach przepływów materiałowych - w systemach logistycznych, łańcuchach dostaw i transporcie.

Kształtowanie sieci dystrybucji w warunkach zróżnicowanych form sprzedaży towarów

Internet to obecnie najpopularniejsze narzędzie poszukiwania informacji w różnych dziedzinach życia. Jest również wykorzystywany do przesyłania wiadomości za pośrednictwem kont mailowych, czatowania, dokonywania elektronicznych płatności, itd. Tak duża popularność tej formy komunikacji oraz znaczący wzrost powszechnego dostępu do Internetu został szybko zauważony i wykorzystany przez przedsiębiorców jako kolejny kanał zawierania transakcji - kupna i sprzedaży.

Wielokryterialna ocena dostawców dla przedsiębiorstwa branży spożywczej

Proces zakupów dokonywany jest w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od profilu jego działania. Firmy zaopatrują się w surowce, materiały, zespoły, części oraz różnego rodzaju usługi. Dobra te są konieczne do prowadzenia działalności gospodarczej, przede wszystkim produkcyjnej i usługowej. Powszechność procesu zakupu sprawia, że odgrywa on istotną rolę w każdej firmie, wpływa na jej sytuację ekonomiczną i pozycję konkurencyjną.

Subskrybuj to źródło RSS