Zaloguj się

WIEDZA

Jak generować kody kreskowe?

Pierwszy kod kreskowy został zeskanowany w 1974 roku w Stanach Zjednoczonych. Od tego czasu standardy GS1 znajdują swoje zastosowanie np. w handlu, ochronie zdrowia, TSL, wojsku, a od niedawna również w eCommerce, pomagając usprawnić transakcje, ułatwiając koordynację i zapewniając efektywne wykorzystanie zasobów w łańcuchu dostaw.

Wpływ zarządzania przepływami w gospodarce miejskiej na realizację usług transportowych

Wiek XX był czasem znacznych zmian na płaszczyźnie funkcjonowania miejskich organizmów. Miejskie struktury często ukształtowane w czasach wcześniejszych stały się w wieku XX przestrzenią bardzo intensywnych przemian związanych ze zwiększaniem się ilości realizowanych w miejskiej przestrzeni procesów.

Idea wsparcia logistycznego w organizacjach charytatywnych

Pomoc humanitarna a pomoc charytatywna
Obecnie poważnym problemem społecznym na świecie są dysproporcje pomiędzy ludźmi wynikające najogólniej z ubóstwa ekonomicznego i społecznego prowadzącego często do biedy, głodu czy wykluczenia społecznego. Ludzie żyjący w takich warunkach potrzebują pomocy od instytucji, których głównym celem jest niesienie pomocy potrzebującym.

Problemy logistyczne w polskim systemie ratownictwa medycznego

Ratownictwo medyczne to "system, który tworzy się w ramach realizacji zadań państwa polegających na zapewnieniu pomocy każdej osobie znajdującej się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego". Nadzór nad Państwowym Systemem Ratownictwa Medycznego (PRM) sprawuje minister zdrowia.

Certyfikacja i akredytacja - narzędzia doskonalące zarządzanie jakością w ochronie zdrowia

Jakość definiowana jest jako ogół cech i właściwości wyrobu decydujących o zdolności wyrobu do zaspokajania stwierdzonych lub przewidywanych potrzeb [PN-EN 2840/93]. Zauważyć jednak należy, że jakość nie odnosi się wyłącznie do produktu czy wyrobu - jakość wyrobu jest niejako punktem wyjścia do kształtowania się pojęcia jakości. Po takim właśnie rozumieniu tego pojęcia w latach 50-tych XX wieku ewoluuje ono, aby w być postrzegane jako jakość przedsiębiorstwa jako całości (w latach 80-tych XX wieku), aby następnie być związanym z satysfakcją klienta (lata 90-te XX wieku).

Społeczna odpowiedzialność w przedsiębiorstwach sektora TSL - analiza postaw w świetle badań

Społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstwa można rozumieć jako zobowiązanie do prowadzenia takiej działalności, która respektuje interesy i problemy społeczne, wyrażając to w formie aktywnej, poprzez różne formy działań na rzecz interesariuszy, mając na uwadze uwarunkowania prawne, reguły racjonalności oraz poprawność etyczną.

Wdrażanie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem w transporcie kolejowym

Bezpieczeństwo transportu kolejowego to fundamentalny element oceny jego funkcjonowania, który decyduje o jego sprawności, jak również o szeroko rozumianej jakości oferowanej usługi przewozowej. Wszystkie podmioty zaangażowane w transport kolejowy powinny stosować procedury związane z bezpieczeństwem i przeprowadzać ocenę ryzyka związanego z procesem, jaki wykonują dla kolejnictwa. Wobec powyższego zasadna jest analiza działania instrumentów służących poprawie bezpieczeństwa w sektorze kolejowym.

Logistyka personalna jako narzędzie wspomagające budowanie rynkowej konkurencyjności przedsiębiorstwa

Podstawowym wyzwaniem stojącym przed każdym w istocie współczesnym przedsiębiorstwem jest budowanie własnej konkurencyjności rynkowej: od efektywnego ukształtowania tych walorów zależy, i to w kategorycznym stopniu, jego ekonomiczny byt.

Koncepcje zwiększenia poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych

Skrzyżowanie linii kolejowych z drogą kołową w jednym poziomie, zwane zazwyczaj przejazdem kolejowym, jest miejscem, w którym należy zachować bardzo szczególną ostrożność. Na przejeździe kolejowym pierwszeństwo przed pojazdami poruszającymi się po drogach kołowych mają pojazdy szynowe (m.in. ze względu na ich prędkość, ciężar, drogę hamowania).

Subskrybuj to źródło RSS