Zaloguj się

WIEDZA

Współpraca – klucz do przeciwdziałania kryzysom

Na wszystkich uczestnikach łańcucha dostaw ciąży dziś wielka odpowiedzialność, aby zachować jego stabilność. Ta odpowiedzialność prowokuje do poszukiwania rozwiązań, które uodpornią biznes na wahania koniunktury oraz pomogą przejść suchą stopą przez trudny czas. Od lat wyznajemy w CHEP zasadę, że najlepszą tarczę przed skutkami niesprzyjających okoliczności buduje się wspólnie, na bazie partnerskich relacji. Trwający właśnie kryzys tylko utwierdza nas w słuszności obranego podejścia.

Jak zorganizować bezpieczną dostawę wina w transportach całopojazdowych FTL?

Winiarze i dystrybutorzy często stają przed wyborem szybkiej i sprawdzonej opcji transportu, która da im pewność, że wino na czas i w doskonałej jakości, dotrze do konsumentów. Ma to szczególne znaczenie w okresie wzmożonego ruchu towarów, takich jak tradycyjne dostawy przedświąteczne czy noworoczne. Jedną z opcji jest drogowy transport całopojazdowy, dostosowany do przewozu wina. Na co warto zwrócić uwagę na przykładzie Hillebrand Gori, globalnego operatora logistycznego dla beverage.

Co powinni wiedzieć spedytorzy, którzy obsługują importerów węgla?

Odprawa węgla wymaga określonych procedur. Aby zabezpieczyć w obecnym sezonie grzewczym potrzeby odbiorców indywidualnych i firm, Polska importuje węgiel z różnych regionów świata. Sprawna i płynna odprawa celna węgla ma ogromne znaczenie - im szybciej towar zostanie dopuszczony do obrotu na terenie UE, tym szybciej trafi on do dystrybucji.

Jak zatrudnić kierowcę spoza Unii Europejskiej?

Szacuje się, że w całej Europie brakuje obecnie około 400 tys. zawodowych kierowców. Problem ten jest szczególnie palący w Polsce. Rodzime firmy coraz częściej szukają więc kierowców za granicą, głównie na wschodzie. Jest to opłacalne, ale wiąże się z koniecznością spełnienia szeregu formalności związanych z ich zatrudnieniem. O zatrudnianiu zawodowych kierowców spoza Wspólnoty Europejskiej opowiada Paweł Łazarewicz, prawnik z TC Kancelaria Prawna.

Koszt ciężarówek jeżdżących na e-diesel jest o 47% wyższy niż ich elektrycznych odpowiedników

Wyniki nowego badania przeprowadzonego przez organizację pozarządową Transport & Environment (T&E) pokazują, że e-paliwa są drogie, w niewystarczającej ilości i mniej ekologiczne, a przede wszystkim spowolnią przejście na bezemisyjny transport drogowy.

Windykacja sądowa – kiedy i dlaczego warto z niej skorzystać?

Brak możliwości odzyskania należności od dłużnika na drodze polubownej nie oznacza „przegranej sprawy”. W takiej sytuacji kolejnym, naturalnym rozwiązaniem staje się windykacja sądowa. Co kryje się pod tym terminem? Dlaczego warto skorzystać z windykacji sądowej i zlecić ją wyspecjalizowanej kancelarii?

Koszty transportu napędzają inflację w Polsce

Jaki wpływ na poziom krajowej oraz globalnej inflacji ma rosnący w siłę rynek armatorów? W porównaniu z wrześniem 2021 roku ceny transportu w Polsce wzrosły o 16,4%, a wskaźnik ogólny inflacji wyniósł 17,2%. Czy ceny dóbr konsumpcyjnych oraz usług w Polsce – najwyższe od 25 lat – byłyby znacząco niższe, gdyby rynek armatorów został uregulowany? Odpowiedzi na te pytania szukają eksperci Polskiego Instytutu Transportu Drogowego.

Z etykietą

Handel elektroniczny w krajach nordyckich pod lupą

Kraje nordyckie, definiowane jako Dania, Finlandia, Norwegia i Szwecja, łączy wspólne dziedzictwo sięgające co najmniej epoki wikingów, zawarcie kilku Unii w przeszłości, a współcześnie ścisła współpraca. Zajmując powierzchnię ponad 1,2 mln kilometrów kwadratowych tworzą jeden z największych regionów Europy, choć mieszka tam około 26 mln ludzi, co stanowi zaledwie 5% populacji tego kontynentu. Kraje te, z wyjątkiem Danii, należą do najsłabiej zaludnionych na świecie. W związku z tym region ma długą historię handlu na odległość i handlu wysyłkowego.

Czy można uniknąć kary za uszkodzenie lub zaginięcie towaru?

Uszkodzenie towaru lub jego zaginięcie to jedna z najtrudniejszych sytuacji, z którą czasami musi zmierzyć się przewoźnik. Okoliczności zdarzenia nie zawsze są łatwe do ustalenia, a sprawca szkody często zaprzecza, że to on ponosi odpowiedzialność. O odpowiedzialności przewoźnika za uszkodzenie lub zagubienie przewożonego towaru opowiada Beata Gądek, prawnik z TC Kancelarii Prawnej.

Subskrybuj to źródło RSS