Zaloguj się

WIEDZA

Transformacja sektora healthcare napędza zmiany w łańcuchach dostaw

Według opublikowanego przez DHL raportu w zakresie realizacji opieki zdrowotnej na wyższym poziomie („Delivering Next Level Healthcare”) branże nauk przyrodniczych i medyczna przechodzą transformację, którą napędzają różne czynniki. W dokumencie przeanalizowano zachodzące zmiany, uwzględniając główne trendy sektora, takie jak: opieka zdrowotna skoncentrowana na pacjencie, wprowadzanie zrównoważonych rozwiązań czy tworzenie nowych ekosystemów branżowych. Przedstawiono również, jak reagują łańcuchy dostaw oraz jakie wyzwania są stawiane przed firmami logistycznymi.

Z prądem czy pod prąd? Jakie branże skorzystają na elektryfikacji?

Idealne rozwiązania zdarzają się bardzo rzadko. Coś, co jest przydatne dla jednego biznesu, dla drugiego może mieć wątpliwą użyteczność. Nie inaczej, przynajmniej na razie, jest z elektrycznymi samochodami użytkowymi. Jakie branże skorzystają na elektryfikacji transportu, jakie niekoniecznie, a które są wręcz na nią skazane?

3Z, czyli zwroty, zysk i zrównoważony rozwój

Są firmy, które wdrażają idee gospodarki o charakterze zamkniętym, wykorzystują nowoczesne technologie, starają się zminimalizować wykorzystanie opakowań wtórnych, a także naprawić produkty w ramach zwrotów lub zwiększyć skalę recyclingu. Wychodzą bowiem z założenia, że to, co dobre dla środowiska, opłaca się również biznesowi. Jak to wygląda w praktyce? Opowiadają Joanna Tomczyk, manager ds. przetargów w GXO na Europę Środkową oraz Łukasz Wolski, dyrektor centrów logistycznych GXO w Poznaniu w rozmowie z Marcinem Tomkowiakiem.

Jak wygląda sieć ładowania dla aut elektrycznych w Polsce?

Elektryczna rewolucja w Polsce nabiera tempa, a prognozy zakładają dostępność do blisko 100 tysięcy punktów ładowania do 2030 roku. Mimo że ładowanie poza domem jest coraz łatwiejsze, nadal warto zastanowić się nad montażem domowej stacji ładowania. Jakie są fakty dotyczące elektromobilności w Polsce?

Transport ładunków niebezpiecznych – jak wygląda w praktyce?

Współczesna branża TSL musi być zawsze przygotowana na przewóz nawet najmniej sprzyjających tej czynności ładunków. Bez wątpienia do takich należą towary niebezpieczne, które już w kwestii samej organizacji wymagają spełnienia wielu uregulowań prawnych. Nieprawidłowości w obchodzeniu się z samym ładunkiem podczas transportu czy składowania, stanowią niemałe ryzyko dla mienia oraz wszystkich organizmów żyjących na świecie. Dlatego też w poniższym wpisie zajmiemy się tematem przewozu ADR – wskażemy podstawowe regulacje prawne oraz wymienimy najciekawsze grupy towarów objętych tymi przepisami.

Standardy ESG i proekologiczne budownictwo to nowy standard

Polska pozostaje jednym z największych placów budowy w Europie, również w segmencie obiektów kubaturowych i wielkopowierzchniowych. Dla nawet 80 proc. kontrahentów, obok ceny czy lokalizacji, istotne jest dziś spełnianie przez nie standardów tzw. ESG. – Trend jest oczywisty i długotrwały: rynek stawia na zrównoważone budownictwo proekologiczne oraz cyfryzację procesów – ocenia Mariusz Górecki, prezes Atlas Ward Polska.

Jak uzyskać wspólnotową licencję transportową?

 

Wspólnotowa licencja transportowa jest niezbędna, jeśli firma chce wykonywać przewozy międzynarodowe. By ją uzyskać, przewoźnik musi między innymi posiadać stosowne kompetencje zawodowe i zdolność finansową, ale też wykazać się dobrą reputacją, a to tylko jeden z szeregu warunków koniecznych do rozpoczęcia działalności transportowej na zagranicznych rynkach.

Wysokie koszty operacyjne transportu drogowego a spływ należności w branży TSL

Działalność w sektorze TSL, choć kluczowa dla światowej gospodarki, okazuje się być niepokojąco kosztowna. Wysokie koszty operacyjne transportu drogowego są nieuniknione ze względu m.in. na ceny paliwa, utrzymanie pojazdów, opłaty drogowe, rosnące wynagrodzenie pracowników, a także wymogi związane z przestrzeganiem przepisów. Niestety, terminowa regulacja tych wydatków coraz częściej utrudniona jest przez problemy związane ze spływem należności, co poważnie wpływa na rentowność i płynność finansową przedsiębiorstw.

Logistyka kontraktowa przebiła oczekiwania na 2023 r.

Europa jest obecnie drugim największym rynkiem logistyki kontraktowej na świecie i tak pozostanie przynamniej do 2027 r. Usługi realizowane na Starym Kontynencie będą wkrótce warte ponad 90 mld euro, ale tutejsi operatorzy stracą udziały w globalnym rynku na rzecz firm azjatyckich. Sektor zachowa jednak wiele unikatowych cech, m.in. niemal idealnie równy podział przychodów z operacji dystrybucyjnych i magazynowych. Branżowi eksperci są przekonani, że rynek czeka stabilny wzrost, choć nie tak dynamiczny jak w czasie pandemii.

Subskrybuj to źródło RSS