Zaloguj się

WIEDZA

Fala zwrotów na rynku e-mody testuje jej logistykę

Na modzie sprzedanej w tym roku przez internet w Unii Europejskiej będzie można zarobić 111,6 mld dolarów, a za cztery lata nawet 162,2 mld. Nie obędzie się jednak bez problemów, ponieważ produkty z tej grupy generują najwyższy udział zwrotów spośród wszystkich kategorii produktowych, zarówno w unijnym, jak i globalnym e‑commerce. W UE wyniesie on tym roku 16,3%, a 2027 r. 17,5%. Na horyzoncie widać dodatkowo dwa niepokojące zjawiska, które jeszcze bardziej skomplikują obsługę logistyczną tego sektora.

Technologia czujników tworzy przyszłość handlu detalicznego - raport technologiczny

W logistyce dystrybucji handlu spożywczego zachodzą obecnie ważne zmiany: coraz więcej sprzedawców wykorzystuje mikro-centra logistyczne (MFC - Micro-Fulfillment Centers), po to żeby stawić czoła wyzwaniom stawianym przez handel detaliczny online; oznacza to, że zamówienia są kompletowane niedaleko od klienta. Technologia czujników potrzebna do obsługi takich zamówień musi spełniać określone wymagania. Leuze oferuje rozwiązania dostosowane do takich zastosowań.

Jak nowe etykiety na butelkach wina wpłyną na branżę beverage?

Od 8 grudnia 2023 r. w Unii Europejskiej obowiązywać będą nowe przepisy dotyczące informacji, jakie powinny znaleźć się na etykietach win. O najważniejszych zmianach i o tym jaki będą mieć wpływ na producentów, importerów i eksporterów wina mówią specjaliści Hillebrand Gori, globalnego operatora logistycznego dla branży beverage. 

Pisemna czy mailowa: jaka umowa przewozu zabezpieczy interesy firmy?

Umowę przewozu można zawrzeć pisemnie, mailowo, a nawet ustnie. Jednak im mniej formalną postać wybierzemy, tym większe ryzyko, że w razie sporu sądowego nie będziemy w stanie obronić naszych racji. Najlepszym zabezpieczeniem jest umowa w formie pisemnej, która nie jest tożsama ze zleceniem mailowym.

Cyfrowy bliźniak zwiększa szybkość i bezpieczeństwo obsługi przesyłek drobnicowych

Niezależnie od tego, czy chodzi o kontenery IBC, palety z beczkami czy worki do kompletacji, w terminalu tranzytowym DACHSER wszystkie wysyłane artykuły mają jedną wspólną cechę: pracownicy skanują je wszystkie ręcznie – przy wejściu, wyjściu i podczas inwentaryzacji. Zapewnia to bezproblemowy dalszy transport. Niedawno dwa terminale tranzytowe DACHSER w pełni zautomatyzowały ten proces, dzięki czemu jest on szybszy i bardziej przejrzysty. Osiągnięto to poprzez stworzenie cyfrowego bliźniaka wszystkich pakietów i procesów z wykorzystaniem nowych technologii. Wynikające z tego usprawnienia procesów przynoszą korzyści zarówno klientom, pracownikom, jak i partnerom serwisowym dzięki zwiększonej szybkości i bezpieczeństwu terminala tranzytowego.

Zielone floty stają się faktem

Efektywna elektryfikacja firmowych flot, optymalizacja całkowitego kosztu posiadania (TCO) samochodów elektrycznych, rozwój prywatnej sieci infrastruktury ładowania, alternatywne formy finansowania, etapy wdrażania EV w przedsiębiorstwie oraz wymiana najlepszych międzynarodowych praktyk, to tylko część z tematów przewodnich ścieżki Green Fleet Forum ESG, która odbędzie się podczas Kongresu Nowej Mobilności 2023.

Nowe podejście do zamówień logistycznych towarów niebezpiecznych

Według raportu opublikowanego przez Allied Market Research, globalny rynek logistyki towarów niebezpiecznych w 2021 roku wygenerował 200 mld USD. Eksperci przewidują, że do 2031 roku wartość ta wzrośnie do 382,9 mld USD, wykazując złożoną roczną stopę wzrostu (CAGR) na poziomie 7% w okresie 2022-2031. W świetle napiętych łańcuchów dostaw to właśnie logistyka staje się w coraz większym stopniu czynnikiem konkurencyjności dla przemysłu chemicznego. Wymaga to zmiany podejścia do definiowania zamówień i wyboru dostawcy rozwiązań logistycznych.

Opakowania plastikowe w obiegu zamkniętym – dlaczego potrzebujemy współpracy międzysektorowej firm?

Nadchodzące rozległe zmiany w prawie opakowaniowym już niedługo wpłyną na funkcjonowanie wielu podmiotów na rynku. Postępujące prace legislacyjne zarówno na szczeblu krajowym, jak i Komisji Europejskiej oraz Organizacji Narodów Zjednoczonych pokazują, że nieuniknionym i potrzebnym kierunkiem zmiany jest przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym (GOZ) w sektorze opakowań. Jak jednak wdrożyć taki system w Polsce?

Subskrybuj to źródło RSS