Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Zasady dostępu polskich przewoźników drogowych do

Transport jest tym z sektorów gospodarki od którego zależy efektywność korzyści z istnienia jednolitego rynku. Od powstania Wspólnoty głównym kierunkiem rozwoju była liberalizacja warunków transportu między państwami członkowskimi. Znoszenie ograniczeń w przewozach rzeczy w danym państwie wykonywanych przez przewoźników zewnętrznych przebiegało w warunkach konfliktu interesów. Wprowadzany początkowo okres przejściowy pozwalał w coraz większym stopniu stosować licencje przewozowe. Raporty Komisji, zarówno w pierwszym roku jak i w całym pięcioletnim okresie obowiązywania regulacji nie potwierdziły obaw, że przewoźnicy krajów o niskich kosztach pracy zdominują przewozy wewnętrzne dużych państw członkowskich.

Zabezpieczenie logistyczne sytuacji kryzysowych przez pododdziały sił zbrojnych RP

Destrukcyjny charakter klęsk żywiołowych, spustoszenia i zniszczenia jakie niosą ze sobą, proces usuwania i likwidacji ich skutków, w czasie ostatnich wydarzeń w naszym kraju, nabiera szczególnego znaczenia. W wyniku kolejnej powodzi, która przeszła przez tereny Polski, zniszczeniu uległy między innymi drogowe ciągi komunikacyjne, przeprawy mostowe, wały przeciwpowodziowe, domostwa, obiekty użyteczności publicznej, zalane zostały olbrzymie obszary pól uprawnych i tereny zurbanizowane. Odcięte od świata zostały miasta i wioski, a jedynym sposobem dotarcia do powodzian były niejednokrotnie środki pływające, których nasycenie na terenie kraju jest dalece niewystarczające w obliczu tego typu klęsk żywiołowych.

Problemy występujące w logistyce transportu drogowego oraz sposoby ich rozwiązywania

Problemy występujące w logistyce transportu drogowego są rzadko poruszane w literaturze naukowej. Z tego też powodu istnieje konieczność głębszej analizy rozważanego zagadnienia oraz sposobów rozwiązywania omawianych problemów. W pracy ponadto zaproponowano sposoby rozwiązywania problemów logistycznych przy wykorzystaniu metod prognozowania środków transportu.

Some interopearbility problems of european electronic tolling service

The existing EETS systems in the European Union member states are not interoperable due to many differences. European Commission has taken bold steps to address that issue. The first one was Directive 2004/52/EC on the interoperability in the Community. The second was decision to launch Europe’s own Galileo system. The third was EC decision from 6 October 2009 based on CESARE and RCI projects. Furthermore, the Motor Transport Institute researches in mentioned matters have been presented too.

Aspekty fiskalne i finansowe amortyzowania aktywów trwałych przedsiębiorstw transportowych

Proces amortyzowania jest ściśle procesie transportowym. związany z wykorzystywaniem aktywów trwałych w Poziom zaangażowania środków trwałych w procesach transportowych był zawsze wysoki i charakteryzuje się tendencją rosnącą. Skala zjawiska amortyzowania jest efektem trendów zmieniającego się udziału strukturalnego poszczególnych rodzajów transportów. W warunkach polskich dominującym jest transport samochodowy, który realizuje 70% przewozów.

Warunki wykorzystania kamer termowizyjnych w systemach ochrony torów podejściowych i baz morskich

Zapewnienie bezpieczeństwa żeglugi na morzach oraz ochrona portów są podstawowymi zadaniami wykonywanymi przez jednostki Ratownictwa Morskiego, jednostki Straży Granicznej oraz Marynarki Wojennej. Efektywność realizacji tych zadań w dużym stopniu zadań zależy od posiadanych technicznych środków rozpoznania, w tym sensorów optoelektronicznych. Przykładem takich sensorów są kamery termowizyjne wykorzystywane w warunkach ograniczonej widzialności meteorologicznej oraz w nocy. W/w urządzenia umożliwiają wczesne (przy dużym zasięgu) wykrycie i identyfikację obiektów oraz zdarzeń niosących zarażenie dla poprawnego funkcjonowania statków oraz portów i baz morskich.

New concept of 2-phase electronic drive system for home-, industrial and transport applications

The paper deals with power electronic two-phase orthogonal system for home-, industrial- and transport drives applications with IM/PMSM motors. It consists of two-stage converter comprises: resonant LLC converter with AC output, twophase matrix converter commutated by HF AC input voltage, and two-phase induction/synchronous motors. The proposed system with AC interlink, in comparison with currently used conventional systems. As a consequence of that the advantage is then less number of semiconductor devices. Such a configuration features a good efficiency of electronic converters (due to soft switching of both converters) and also good torque-speed characteristics of two-phase AC motors.
Subskrybuj to źródło RSS