Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Komodalność transportu jako forma kreowania ładu transportowego i logistycznego w UE

Komodalność (współmodalność) jest kategorią ze sfery polityki transportowej UE, którą wprowadziła Komisja Europejska (KE) w 2006 roku, dokonując średniookresowej oceny realizacji celów strategii zrównoważonego rozwoju transportu zawartych w drugiej Białej Księdze z 2001 roku.

Najważniejsze porty transportu morskiego i śródlądowego w Niemczech i Polsce

Położenie regionu nad morzem czy też wzdłuż biegu dużej rzeki zawsze wpływało na rozwój regionu. Miasta położone nad morzem lub rzeką były miejscem wymiany towarów, kontaktów ludzi z różnych stron świata czy krajów, miejscem powstawania nowych poglądów.

RateFox – łączy partnerów w transporcie

Trudności związane z logistyką sprzedaży usług transportowych i zakupu tych świadczeń to kontekst, z którym borykają się zarówno zleceniodawcy takich usług, jak i ich dostawcy. RateFox - internetowa porównywarka stawek i kontraktów, to dla dwóch stron szansa na duże oszczędności czasu i środków, jak również wzrostu konkurencyjności.
Stała presja na redukcję kosztów i zyskująca na popularności tendencja do koncentracji na strategicznych działaniach zwiększa zainteresowanie korzystaniem z rozwiązań outsourcingowych. Zgodnie z tym modelem funkcje transportowe i logistyczne coraz częściej są oddelegowywane wyspecjalizowanym firmom, zwiększając w ten sposób popyt na różnego rodzaju usługi transportowe. Przy wydłużającym się dystansie, jaki mają do pokonania towary, kurczy się czas na realizację dostaw. Zyskują więc ci, którzy mogą współpracować z rzetelnymi dostawcami, realizującymi zlecenia terminowo i bezawaryjnie.

Zarządzanie łańcuchami dostaw w transporcie intermodalnym

Głównym celem artykułu jest przedstawienie możliwości transportu intermodalnego w Polsce i Europie na podstawie transportu kolejowego i drogowego. Ponadto przedstawione zostanie zarządzanie transportem intermodalnym w łańcuchach dostaw w korytarzu transportowym Bałtyk - Adriatyk. Ważną rolę w zarządzaniu tymi przewozami dla dobra klienta ma polityka danego kraju i ceny dostępu do infrastruktury zarówno kolejowej, jak i drogowej.

Transport wodny śródlądowy w obsłudze kontenerowych obrotów portów morskich

Polityka transportowa UE koncentruje się od lat na zaspokojeniu rosnących potrzeb w sposób przyjazny dla środowiska, czego efektem jest wzrost efektywności i bezpieczeństwa w transporcie. Niestety nadal, zarówno w transporcie ładunków jak i pasażerów, dominuje najbardziej szkodliwy dla środowiska transport samochodowy, a potencjał bardziej efektywnych i przyjaznych dla środowiska gałęzi transportu, czyli transportu kolejowego i wodnego śródlądowego, nie jest wykorzystany w przewozach na duże odległości.

Determinanty rozwoju przewozów kontenerowych na tle uwarunkowań infrastrukturalnych i organizacyjnych w Polsce

Operowanie dużymi, kontenerowymi jednostkami ładunkowymi, usprawniającymi kosztochłonne i czasochłonne czynności manipulacyjne w procesach przeładunkowo-składowych w coraz bardziej złożonych łańcuchach dostaw jest już powszechne. Globalny charakter relacji gospodarczych wymusza dynamiczny rozwój tej formy operowania ładunkami w wymiarze masowym. Sprzyja to oczywiście degresji kosztów transportu i składowania w funkcji pokonywanych odległości i przemieszczanej w ten sposób masy ładunkowej, na czym korzystają zarówno operatorzy, jak i odbiorcy.

Transport lotniczy typu cargo w Polsce - ryzyko i bariery rozwoju

Rola transportu lotniczego w Polsce
Transport lotniczy zarówno w Polsce, jak i na świecie kojarzy się przede wszystkim z lotami pasażerskimi i to zazwyczaj na duże odległości. Często pomija się rolę tego środka lokomocji biorąc pod uwagę transport towarów. Celem nadrzędnym poniższej pracy jest zwrócenie uwagi na ważną gałąź transportu towarów, jaką jest lotnictwo cargo oraz ocena zagrożeń i bariery jego rozwoju.

Subskrybuj to źródło RSS