Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Girteka stawia na rozwój intermodalnej sieci kolejowej jako zielonej alternatywy dla dostaw drogowych

Podstawową specjalizacją Girteki, największego europejskiego przewoźnika z flotą 6 000 samochodów ciężarowych i 7 000 naczep, jest transport drogowy. Od ponad 7 lat firma świadczy też usługi intermodalne. Teraz Girteka chce w jeszcze większym stopniu zaangażować się w rozwój intermodalnej sieci kolejowej, łącząc to rozwiązanie z możliwością wykorzystania alternatywnego paliwa HVO, na trasach do i z terminali. Rozwój usług intermodalnych uznawanych za ekologiczną alternatywę dla długodystansowych dostaw całopojazdowych (FTL) jednocześnie wspiera cele Girteki w zakresie efektywności i zrównoważonego rozwoju.

Jak unikać błędów w wynagrodzeniach kierowców zawodowych

Rozliczanie wynagrodzeń kierowców to skomplikowany proces, który wymaga m.in. znajomości prawa pracy. W wielu firmach transportowych nadal pojawiają się błędy w tym obszarze. Zwykle nieprawidłowości wynikają z nieznajomości przepisów, które w branży transportowej zmieniają się niezwykle często. Eksperci Inelo z Grupy Eurowag wskazują, że najczęściej do pomyłek w rozliczeniach dochodzi m.in. wskutek niepoprawnie naliczanych ulg związanych z ZUS-em. Ponadto, u wielu przewoźników lista płac nie uwzględnia wszystkich składników wynagrodzenia. W polskich firmach obserwuje się także nieprawidłowe zarządzanie urlopami kierowców. Jak temu zaradzić?

Bezpieczny i prawidłowy transport nawozów z fabryki na pole

Zgodnie z ostatnimi danymi GUS-u za pierwsze półrocze 2024 r., sytuacja polskich producentów nawozów wreszcie się poprawia. Po wyjątkowo dotkliwym spadku sprzedaży w ostatnich latach, polskie nawozy znów trafiają do rolników w kraju i za granicą. Na tym etapie kluczową rolę odgrywa bezpieczny i zgodny z wymaganiami transport. Choć większość nawozów jest neutralna i stosunkowo bezpieczna w transporcie to jednak niektóre nawozy, zwłaszcza te zawierające azotan amonu, są klasyfikowane jako towary niebezpieczne i podlegają surowym regulacjom dotyczącym ich przewozu.

Girteka z wnioskami z testów w pełni elektrycznego ciągnika z naczepą

Girteka, największy w Europie przewoźnik drogowy z własną flotą, przy współpracy z Nestlé, Volvo, Schmitz Cargobull i BP Pulse, przeprowadziła pilotażowy program testowy pierwszego w pełni elektrycznego zestawu ciężarowego z naczepą chłodniczą. Teraz firmy przedstawiają kolejne wyniki testów, koncentrując się na danych technicznych oraz ocenie efektywności i wydajności rozwiązania.

Bosch rozwija oprogramowanie i technologię dla pojazdów użytkowych

Transport towarowy to fundament gospodarki. Powodzenie zielonej transformacji zależy od wyposażenia pojazdów użytkowych w alternatywne układy napędowe. W związku z tym branża przechodzi zmiany, a przewodzi im firma Bosch, która rozszerza ofertę produktów i rozwiązań z naciskiem na różnorodność technologiczną. Reorganizacja działu pojazdów użytkowych planowana na 2025 rok.

Czy przewoźników czeka na znaczący wzrost składek ZUS?

Pod koniec sierpnia rząd przyjął projekt ustawy budżetowej na 2025 roku, z którego wynika, że przeciętne prognozowane wynagrodzenie wzrośnie blisko o 850 zł. Podwyższenie tej kwoty oznacza dla przewoźników, że muszą przygotować się do wzrostu składek do ZUS, gdyż ta kwota stanowi najczęściej podstawę składek dla wynagrodzenia kierowców międzynarodowych. Najnowsze dane Inelo z Grupy Eurowag wskazują, że odprowadzane składki mogą być wyższe nawet o kilkaset złotych miesięcznie od każdego kierowcy i to przy założeniu, że nie otrzyma on podwyżki. Ile dokładnie?

Czy nowe taryfikatory znów uderzą w transport?

Już w 2002 roku w Białej Księdze „Europejska polityka transportowa do roku 2010: czas na decyzję” Komisja Europejska wskazała potrzebę zaostrzenia kontroli i sankcji, zwłaszcza w zakresie przepisów socjalnych dotyczących działalności w transporcie drogowym. Zdaniem Komisji, dla bezpieczeństwa na drogach oraz lepszych warunków zatrudnienia, organizacja czasu pracy kierowców zawodowych ma istotne znaczenie dla tworzenia wspólnego rynku usług w zakresie transportu lądowego.

Zawiesia transportowe - rodzaje, wykorzystanie, zalety

Zawiesia transportowe odgrywają kluczową rolę w branży przemysłowej i logistycznej, umożliwiając bezpieczne podnoszenie, przenoszenie i transportowanie ciężkich ładunków. Są one niezbędnym elementem w wielu operacjach, zwłaszcza tam, gdzie liczy się precyzja oraz bezpieczeństwo. Dzięki różnorodności dostępnych rodzajów zawiesi, możliwe jest dostosowanie ich do specyficznych zadań i warunków pracy. W tym artykule omówimy, czym są zawiesia transportowe, jakie są ich rodzaje, gdzie są wykorzystywane oraz jakie zalety oferują. Ponadto dowiesz się, jak odpowiednio dobrać zawiesia do swoich potrzeb oraz gdzie je zakupić.

Subskrybuj to źródło RSS